A DEBRECENI AKADÉMIAI BIZOTTSÁG ÉLETÉBŐL
A nudge marketing lehetőségei a fenntartható és egészséges táplálkozás megvalósításában
Megjelent:
2021-09-26
Szerző
Megtekintés
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum:
APA
Szakály, Z. (2021). A nudge marketing lehetőségei a fenntartható és egészséges táplálkozás megvalósításában. Debreceni Szemle, 29(3), 322-332. https://doi.org/10.59424/debreceniszemle/2021/29/3/322-332
Absztrakt
A viselkedési közgazdaságtan (más elnevezéssel viselkedéstudományi közgazdaságtan, viselkedés-gazdaságtan, magatartás-gazdaságtan) az egyének döntéshozatalára, valamint a döntés kimenetelére koncentrál (Ariely, 2011; Szántó, 2011). Az e téren végzett kutatások eredményeként olyan pszichológiai tényezők és hatások, döntési hibák és magatartásformák feltárására került sor, amelyek a korábbiaknál lényegesen valósághűbb modellek fejlesztését és alkalmazását tehetik lehetővé.