Évf. 1 szám 2 (2015)
Empirikus és értekező tanulmányok

HALLÁSSÉRÜLT TANULÓK LOGIKAI-MATEMATIKAI KÉPESSÉGEINEK FEJLESZTÉSE TÁBLAJÁTÉKOKKAL

Megjelent június 30, 2015
Bolgár Brigitta
Komutza Flóra Hallássérültek Iskolája
Ráduly-Zörgő Éva
Babes Bolyai Egyetem
pdf

APA

Bolgár, B., & Ráduly-Zörgő, Éva. (2015). HALLÁSSÉRÜLT TANULÓK LOGIKAI-MATEMATIKAI KÉPESSÉGEINEK FEJLESZTÉSE TÁBLAJÁTÉKOKKAL. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 1(2), 5–16. https://doi.org/10.18458/KB.2015.2.5

A matematika tanulása sikeres lehet, és sok örömet okozhat a hallássérült gyermekeknek. Kutatásunkban a matematikai teljesítményt megalapozó bázisképességek, a problémamegoldás és a logikai gondolkodás táblajátékokkal történő fejlesztésének hatékonyságát vizsgáljuk hallássérült diákoknál. Minta: n =10 (2 lány, 10 fiú) hallássérült diák (átlagéletkor: 11,6 év). Módszer: logikai-matematikai képességek felmérése fejlesztés előtt és után. Eredmény: a stratégiai játékok, táblás játékok használata a problémamegoldó képesség fejlődése mellett szignifikánsan befolyásolja a matematikai képességek fejlődését, a matematikai tantárgyi ismeretek elsajátítását is.