Évf. 2 szám 4 (2016)

Módszertani tanulmányok

TELJESKÖRŰ ISKOLAI EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS (TIE): JELEN HELYZET

Megjelent december 30, 2016
Szerző
Somhegyi Annamária
Országos Gerincgyógyászati Központ
Megtekintés
Kulcsszavak
iskolai egészségfejlesztés ágazatközi együttműködés mindennapos testnevelés pedagógiai módszerek lelki egészség egészség-ismeretek
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Somhegyi, A. (2016). TELJESKÖRŰ ISKOLAI EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS (TIE): JELEN HELYZET. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 2(4), 61–80. https://doi.org/10.18458/KB.2016.4.61
Licenc

Copyright (c) 2016 2016

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

  A magyar társadalom egészségi állapota elmarad attól, amit gazdasági fejlettsége lehetővé tenne. Ennek egyik legfontosabb oka az egészség-műveltségnek a rendkívül hiányos volta és az egészségtudatos életvezetés kellő elterjedtségének hiánya. A változtatás egyik fontos eszköze a köznevelési intézményekben történő hatékony beavatkozás, hiszen itt a gyermekek-fiatalok sok-sok évet töltenek el, ami alatt a pedagógusok nevelő tevékenységének jelentős hatása van a gyermekek-fiatalok egészség-magatartásának alakulására is. Ezért rendkívüli jelentőségű az, hogy Magyarországon az egészségügy és az oktatásügy jól együtt tud dolgozni, és így 2012 óta előírás a köznevelési intézmények részére a teljeskörű egészségfejlesztés. A közlemény bemutatja ennek indokoltságát, rövid lényegét, majd a kormányzati intézkedések által a pedagógusoknak nyújtott bőséges segítséget és annak lelőhelyeit.