Empirikus és értekező tanulmányok

A TEST: BELÜL ÉS KÍVÜL

Megjelent:
March 30, 2017
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2021 Lívják Emília

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Lívják, E. (2017). A TEST: BELÜL ÉS KÍVÜL. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 3(1), 51-57. https://doi.org/10.18458/KB.2017.1.51
Absztrakt

A gyermek életében testtapasztalat útján épül föl a valóság. A korai jelekre épülő reflexkorrekciós mozgásfejlesztő program a testtapasztalatokra épít. Nagyon fontos a test tudatos mozgatása, fontosak az érzések, testtapasztalatok, a visszajelzések. Fodorné szerint nem általában kell ingergazdag környezetet biztosítani, hanem rendezett ingerprogramok kidolgozása szükséges a mozgásfejlődés során. A fejlődést dinamikus rendszerszemléletben kell vizsgálnunk. A rendszer része a gyermek teljes személyisége, fizikai, és mentális adottsága, személyes és tárgyi környezete, stb… Az ingerek hiánya, sokasága, túlzása, egyszóval kiszámíthatatlan egyensúlytalansága, következményekkel járhat. A fenomenológiai gondolkodók elméletei, az idegtudomány, az INPP mozgásprogram és a pszichológia kutatásainak összefüggéseit elemzi az írás.