Évf. 6 szám 2 (2020)

Empirikus és értekező tanulmányok

A SZORONGÁSOS TÜNETEGYÜTTES ÉS A TANULMÁNYI ELŐMENETEL ÖSSZEFÜGGÉSEI

Megjelent június 29, 2020
Szerző
Sáfrány Judit
Eszterházy Károly Egyetem
Megtekintés
Kulcsszavak
szorongás szociális készség kognitív képesség fizikai tünetek iskolai hiányzás tanulmányi előmenetel
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Sáfrány, . J. (2020). A SZORONGÁSOS TÜNETEGYÜTTES ÉS A TANULMÁNYI ELŐMENETEL ÖSSZEFÜGGÉSEI . Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 6(2), 59–75. https://doi.org/10.18458/KB.2020.2.59
Licenc

Copyright (c) 2020 Judit Sáfrány

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Jelen tanulmány célja a szorongás, a szociális készségek, a kognitív képességek és a tanulmányi elő-menetel összefüggéseinek vizsgálata. Elővizsgálatként a tervezett 200 fős mintából 10 tanuló (9 és 17 éves kor között) adatainak vizsgálata történik, szekunder adatgyűjtés formájában. Az elsődleges tapasztalatok szerint a szorongás és a szociális készségek alacsony színvonalának gyakori együttjárása valószínűsíthető, ami a megfelelő fejlesztések mellett is akadályozhatja a tanulmányi előrehaladást. Ebben a gyakori iskolai hiányzásoknak és a túlzott pszichés igénybevételnek jelentős szerepe feltételezhető.