Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • A baromfifeldolgozó szektor top 1+3 vállalatának elemzése
    27-34
    Megtekintések száma:
    8

    A globalizálódó világban a vállalatok növekedése nem egyszerű, a növekedés megtartásához szükséges a piaci pozíció megerősítése, a profitabilitás, új piacok szerzése, a fizetőképesség megőrzése, a beruházások megtérülése, a tulajdonosi érték növelése. A beruházások, az optimális tőkeszerkezet és az erőforrásokkal való megfelelő gazdálkodás mind hozzájárul a vállalatok fenntartható, hosszú távú növekedéséhez, teljesítményének javulásához. A gyakorlatban a vállalatok forrásai között, a rövid- és hosszú lejáratú banki hitelek mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a támogatások különböző formái, melyek hatást gyakorolnak a versenyszférában működő vállalatok eredményességére. A sikeres vállalatok növekedési stratégiájában megjelenik a nemzetköziesedés gondolata a külföldi piacra lépés során, amit a kibocsátás volumenének növelésével képesek elérni, melyhez olyan értékgeneráló, kapacitásbővítő beruházásokat kell végrehajtani, amelyek lehetővé teszik a termelés adta méretgazdaságosság kihasználását (FENYVES et al., 2016).

  • Tartalékok a vágócsirke hízlalásban
    31-40
    Megtekintések száma:
    4

    Jelen vizsgálat célja, hogy egy adott vállalkozás termelésének hatékonyságát igazoljam, az esetleges tartalékokat feltárjam, illetve az egyes költségtényezők szerepét tisztázzam. Vizsgálataimat egy adott gazdaság üzemsoros adatai alapján 2006. január és 2009. szeptember közötti időszakra vonatkozóan végeztem el, amely összességében 21 rotációra terjedt ki. Naturális hatékonyság tekintetében a három legfontosabb mutatót vizsgáltam; elhullási arány, takarmányértékesítés és vágáskori testtömeg. Az adott vállalkozás naturális hatékonysági mutatóit összehasonlítottam a hazai és a versenytársak (nyugat-európai országok) naturális hatékonyságával. Ezzel összefüggésben kijelenthető, hogy jelentős tartalékok mutathatók ki a takarmányértékesítés területén.

  • A HBZ Kft. komplex gazdasági elemzése a versenytársak tükrében
    89-96
    Megtekintések száma:
    6

    Dolgozatom során szerettem volna feltárni azt, hogy hogyan képes egy hazai középvállalkozás működni és fejlődni napjaink dinamikusan változó környezetében. A gazdasági elemzés módszereinek segítségével lehetőségem nyílt megismerni a HBZ Kft. gazdasági helyzetét, valamint összehasonlítani a kiválasztott versenytársaival. A vállalkozás folyamatos fejlesztései révén hazánkban piacvezető a nyílászáró és bútorvasalat termékek forgalmazásában. A vagyoni helyzete pozitív tendenciát jelez, hiszen tőkeereje nő, befektetett eszközeit egyre inkább hosszú távú forrásokkal finanszírozza, vagyona gyarapszik. Likviditási mutatói alacsony értéke jelzi, hogy rövid távú finanszírozása nem megfelelően biztosított. Hosszú távon nem áll fenn az eladósodottság veszélye a vállalkozásnál. Jövedelmezőségi mutatói jelzik, hogy eredményesen gazdálkodott. Versenytársairól elmondható, hogy valamennyi esetében a kereslet visszaesése tükröződött az árbevételükben. A HBZ Kft. jó gazdasági helyzetben van, hiszen a második legjövedelmezőbb vállalkozás versenytársai közt.