A baromfifeldolgozó szektor top 1+3 vállalatának elemzése
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Absztrakt
A globalizálódó világban a vállalatok növekedése nem egyszerű, a növekedés megtartásához szükséges a piaci pozíció megerősítése, a profitabilitás, új piacok szerzése, a fizetőképesség megőrzése, a beruházások megtérülése, a tulajdonosi érték növelése. A beruházások, az optimális tőkeszerkezet és az erőforrásokkal való megfelelő gazdálkodás mind hozzájárul a vállalatok fenntartható, hosszú távú növekedéséhez, teljesítményének javulásához. A gyakorlatban a vállalatok forrásai között, a rövid- és hosszú lejáratú banki hitelek mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a támogatások különböző formái, melyek hatást gyakorolnak a versenyszférában működő vállalatok eredményességére. A sikeres vállalatok növekedési stratégiájában megjelenik a nemzetköziesedés gondolata a külföldi piacra lépés során, amit a kibocsátás volumenének növelésével képesek elérni, melyhez olyan értékgeneráló, kapacitásbővítő beruházásokat kell végrehajtani, amelyek lehetővé teszik a termelés adta méretgazdaságosság kihasználását (FENYVES et al., 2016).
Hivatkozások
- AKI (2016): Magyarország élelmiszeripar helyzete és jövőképe. 320 p. ISSN: 978-936-491-599-7 DOI: http://dx.doi.org/10.7896/at1603 (letöltve: 2019. 10.05)
- AKI (2018): Az élelmiszeripari kapacitások helyzete Magyarországon. Agrárgazdasági Kutató Intézet. Budapest. 102. p. ISSN: 2631-0147 DOI: https://doi.org/10.7896/ai1806 (letöltve: 2019.10.06)
- BÉRESNÉ M. B. (2018): Vállalatok versenyképességei tényezői Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében – a humánerőforrás jelentősége. TAYLOR: Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Folyóirat: VIKEK 4: 15-25. oldal.
- DARABOS É. – RÓZSA A. (2015): A pénzügyi döntések dilemmái. Controller Info 2015/3:4. 31-37. oldal.
- EMIS (2019): https://www.emis.com/php/companies/index?pc=HU&cmpy=2421109, (letöltve: 2019.10.10)
- EUROPEAN COMISSION (2017): Short term Outlook for EU agricultural markets in 2017 and 2018. pp. 3-21. http://ec.europa.eu/agriculture/markets-and-prices/short-term-outlook_en, (letöltve: 2019.09.18) FORBES (2020): https://forbes.hu/uzlet/a-magyar-baromfikiraly-megvette-a-sagat/, (letölt-ve:2020.01.13)
- FENYVES V. – TARNÓCZI T. – BÁCS Z. – BÖCSKEI E. (2016): Teljesítménymérés és értékelés – benchmarking és a DEA módszerrel. Controller Info 2016/4:4. pp. 2-9.
- FÖLDMŰVELÉSÜGYI MINISZTÉRIUM (2015): Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiája 2014-2020. pp. 18-55. https://www.kormany.hu/download /f/82/60000/%C3%89FS.pdf, (letöltve: 2019. 09.21)
- MASTER GOOD (2019): http://mastergood.hu/mastergood2.0/, (letöltve: 2019.08.16)
- NAKANE, J. ’986): Manufacturing Futures Survey in Japan, A Comparative Survey 1983-1986, Was-eda University, Systems Science Institute, Tokyo.
- NOBLE, M.A. (1995): Manufacturing Strategy: Testing the Cumulative Model in a Multiple Country Context. Decision Sciences, Vol. 10. No.5, pp. 693-721.
- NAGY T. − DARABOS É. (2017): A Lean hatása a vállalati versenyképesség egyes aspektusaira. Cont-roller Info. 1K pp. 201-202.
- PANYOR Á. (2017): A magyar élelmiszergazdaság jellemzői és kihívásai a XXI. században. Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok. 12. évf. 3. sz. pp. 107-112.
- USDA (2017): Livestock and Poultry: World Markets and Trade. pp. 2-25. https://downloads.usda.library.cornell.edu/usdaesmis/files/73666448x/j96021035/fb494886q/livestock-poultry-ma-10-12-2017.pdf, (letöltve: 2019. 09.19)
- ROTH, A. – MILLER, J.G. (1992) Succes factors in manufacturing, Business Horizons, Vol. 35 No. 4. pp 73-81. (17) TARNÓCZI T. BÁCS Z. BÖCSKEI E. FENYVES V. (2017): Mérlegen (kívül) a tudásalapú gazdaság – Az intellektuális tőke mérésének relevenciája. Controller Info 5: klsz pp. 303-320.