Cikkek

Marketing a kripto eszközök világában

Megjelent:
2024-05-21
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Nagy, P. (2024). Marketing a kripto eszközök világában. Gazdálkodástudományi Közlemények, 10(1), 67-76. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14345
Absztrakt

Mennyire számítanak a marketing eszközök a kriptovaluták világában? Vajon tényleg a blokklánc és a kriptoeszközök a jövő? A kutatásom során ezeknek a kérdéseknek a halmazából ragadtam ki egy darabot, és tártam fel a marketing és promóció dimenzióit a területtel kapcsolatban magyarországi, illetve nemzetközi viszonylatban is. Bíznak az emberek a kripto pénzekben? Mennyire népszerűek a kripto eszközök? Honnan hallanak róluk az emberek? Kell e egyáltalán ezen a területen marketing? A munkám során ezekre a fő kérdésekre kerestem első sorban a választ. A specifikus kérdések mellett átfogó képet alkottam a kriptopiac világáról. Kutatásomban megvizsgáltam, hogy milyen promóciós eszközöket használnak a kripto eszközöket létrehozók, illetve megvizsgáltam a relevánsabb befektetői motivációkat. Az említett kérdésekre a válaszokat saját, illetve más szerzők kutatásai alapján dolgoztam fel.

Hivatkozások
  1. Binance.com (2022): Affiliate Program https://www.binance.com/en/blog/
  2. /community/join-the-binance-affiliate-program (letöltve: 2022.08.08
  3. Bitcoin.org (2022): Mi az a bitcoin https://bitcoin.org/hu/gyik#mi-az-a-bitcoin (letöltve: 2022.08.04.)
  4. Coinmarketcap.com hivatalos oldala (2021): jelenleg elérhető kripto ezsközök lsitája www.coinmarketcap.com (letöltve: 2022.08.08.)
  5. Gilincsek E. (2003): A bretton Woods-i pénzügyi rendszer születése
  6. Györfi A. – Léderer A. – Paluska F. – Pataki G. – Trinh A. T. (2019): Kripto Pénz ABC, HVG könyvek, Budapest
  7. Hermann, K. (1987): Az itáliai nagykereskedő és a reneszánsz, Világtörténet
  8. Horváth Gy. (2004): A kérdőíves módszer, Műszaki Könyvkiadó Kft
  9. Jonathan, W. (1999): Money: A history, Budapest, Novella
  10. T. Kovács; F. David; A. Nagy; I. Szűcs; A. Nábrádi. (2021): An Analysis of the Demand-Side, Platform-Based Collaborative Economy: Creation of a Clear Classification Taxonomy., Sustainability 13, no. 5: 2817.
  11. Nagy A, - Fenyves V, - Nábrádi A, (2009: Project management systems in agriculture in the northern great plain region of Hungary, In: Marić, Sonja; Lončarić, Zdenko (szerk.) Proceedings on 44th Croati-an and 4th International Symposium on Agriculture: Zbornik Radova 44. Hrvatski i 4 Medunarodni Simpozij Agronoma, Osijek, Horvátország: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Poljopriv-redni fakultet (2009) 959 p. pp. 223-226., 4 p.
  12. Tachscherer B. – Benedek A. (2019): Befektetői motivációk vizsgálata a kriptovalutával rendelkezők körében, 99-116p. (12) Vinga, P. Kasey, M. (2015): The Age of Cryptocurrency, 384p