Cikkek

Nem csak a 20 éveseké a világ – avagy az élelmiszerek online értékesítésének lehetőségei

Megjelent:
2024-05-21
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Molnár, E., & Szűcs, R. S. (2024). Nem csak a 20 éveseké a világ – avagy az élelmiszerek online értékesítésének lehetőségei. Gazdálkodástudományi Közlemények, 10(1), 61-66. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14344
Absztrakt

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az online vásárlás nem csak a fiatalok körében népszerű, hanem az idősebb generáció tagjai is megjelennek az online térben. A modernizációval, az informatikai ismeret fejlődésével arányosan a felhasználóknak köre is bővült korosztályi szempontból. A cikkben az online kiskereskedelmi forgalom összetételének változását mutatjuk be, ezen belül is az FMCG cikkek vásárlását lebonyolító korosztályok megoszlását, kiemelt figyelmet fordítva az idősebb generáció tagjaira. Tanulmányunkból jól látható, hogy az idősebb generáció tagjai egyre nagyobb súllyal jelennek meg az élelmiszerek online vásárlásakor. A cikk megírásával célunk bemutatni a koronavírus járvány előtti, alatti és utáni online élelmiszerkereskedelem alakulását, amely kereskedői szemmel is igen meglepő eredményeket produkált.

Hivatkozások
  1. COOP Google Analytics-oldala Letöltve: 2022.07.12.
  2. COOP Online webáruház: https://cooponline.hu/
  3. GKI (2022): Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet, https://gkid.hu/2022/03/24/70-millio-online-vasarlas/, Letöltve: 2022.07.12.
  4. https://www.ksh.hu/docs/
  5. hun/xftp/idoszaki/ikt/2020/01/index.html#tovbbiadatokinformcik Letöltve: 2023.01.16.
  6. KAVOSZ (2021): Online vásárlás: friss helyzetkép a statisztikai hivataltól https://www.kavosz.hu/uzleti-bulvar/online-vasarlas-friss-helyzetkep-a-statisztikai-hivataltol/ Letöltve: 2023.01.15.
  7. KSH (2019): Az információs és kommunikációs eszközhasználat főbb jellemzői a háztartásokban https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/ikt/2019/02/index.html, Letöltve: Letöltve: 2022.07.12.
  8. KSH (2020): A háztartások információs- és kommunikációseszköz-használatának főbb jellemzői.
  9. Statista (2022): Online share of total retail trade revenue in Hungary 2013-2021, https://www.statista.com/statistics/668757/eretail-share-of-retail-revenue-hungary/, Letöltve: 2022.07.12. Tisza Andrea (2022a): Magazin: Online Retail – The Big Picture – A Lánchíd Klub vendé-ge volt Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója, Trade Magazin, https://trademagazin.hu/hu/online-retail-the-big-picture-a-lanchid-klub-vendege-volt-madar-norbert-a-gki-digital-vezeto-tanacsadoja/ Letöltve: 2022.07.12.
  10. Tisza Andrea (2022b): Magazin: Exkluzív kutatás a vásárlási szokásokról, https://trademagazin.hu/hu/exkluziv-kutatas-a-vasarlasi-szokasokrol/ Trade Magazin, Letöltve: 2022.07.12.