Cikkek

Siófok kulturális és gasztronómiai vonzerejének marketing lehetőségei

Megjelent:
2024-05-21
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Czupper, Z., & Szakály, Z. (2024). Siófok kulturális és gasztronómiai vonzerejének marketing lehetőségei. Gazdálkodástudományi Közlemények, 10(1), 23-28. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14339
Absztrakt

Siófok város hallatán a legtöbb ember a vízpartra, a buliturizmusra, a szórakozó fiatalokra asszociál elsőként. Siófok városa szeretné elérni, hogy kulturális program lehetőségként is a városra asszociáljanak. A város egy egész éves Kálmán Imre tematikájú programsorozattal szeretne megemlékezni az operettszerző 140. születésnapja alkalmából. A kutatómunka célja, felmérjük, Siófokon milyen marketingeszközökkel és milyen módon lenne érdemes megvalósítani egy kulturális és gasztronómiai programsorozatot. A város célcsoportja elsőkörben a fiatalok és a családosok lennének. A primer kutatás során kvantitatív, online kérdőíves megkérdezést (N=200) és kvalitatív, netnográfiai felmérést is végeztünk. Összességében elmondható, hogy egy Kálmán Imre tematikájú kulturális és gasztronómiai programsorozatra célcsoportorientált marketingstratégiákat kell létrehozni, a fiataloknak, a családosoknak és az operettkedvelőknek is. Az interneten Kálmán Imréről pozitív véleménnyel vannak a felhasználók különböző platformokon és fórumokon is. Véleményem szerint a retro trendek alkalmazásával és a város növekedő közösségi média aktivitásával a csak szórakozni vágyó fiatalabbakat is meg lehet célozni Kálmán Imre tematikájú programokkal, illetve az ő népszerűsítésének a digitalizációja lehet a kulcs.

Hivatkozások
  1. Ferling Kft. (2016): Itt kezdődik a Balaton! http://archiv.siofok.hu/files/Itt_kezdodik_a_Balaton_Siofok
  2. _2020_Turizmusfejlesztesi_Program.pdf (letöltve: 2022.02.19.)
  3. FIELDS K. (2002): Demand for the gastronomy tourism product: motivational factors. Tourism and gastronomy (letöltve: 2022. 03. 14.)
  4. Fontefranceso F. M. – Corvo P. (2019): Slow Food: History and Activity of a Global Food Movement TowardS DG2 https://www.researchgate.net/publication/334244977_Slow_Food_History_and_
  5. Activity_of_a_Global_Food_Movement_Toward_SDG2 (letöltve: 2022. 03. 11.)
  6. KÁLMÁN V. (1985): Emlékszel még… (Kálmán Imre élete). Zeneműkiadó, Budapest, 189 p.
  7. RICHARDS G. (2018): Cultural tourism: A review of recent research and trends. Journal of Hospitality and Tourism Management. Vol. 36. pp. 12-21.
  8. siofok.hu (2022): https://www.siofok.hu/hu/hir-reszletek/vendegejszakak-siofok-ismet-tul-az-egymillion (letöltve: 2022.02.18.)
  9. The Chief Outsider (2015): What Digital Marketing Managers Can Learn From the Slow Food Movement. https://www.chiefoutsiders.com/blog/organic-marketing (letöltve: 2022. 03. 11.)