Articles

Szülői segítségnyújtás az iskolai tanulmányi feladatok teljesítésében - Szülői kommunikáció – II. Rész

Published:
2022-05-31
Author
View
Keywords
License

Copyright (c) 2022 Acta Medicinae et Sociologica

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

How To Cite
Selected Style: APA
Szász, M. M. (2022). Szülői segítségnyújtás az iskolai tanulmányi feladatok teljesítésében - Szülői kommunikáció – II. Rész. Acta Medicinae Et Sociologica, 13(34), 212-232. https://doi.org/10.19055/ams.2022.05/31/10
Abstract

Efficient communication between school and family is prerequisite and an essential part of developing effective parent-teacher partnerships. The study analyzes that the five parental communication patterns (active-positive; active-negative; passive-positive, passive-negative, communication-literate and flexible parents) created by Palts and Harro-Loit (2015) how and in what extenr is present in teacher-parent communication in the Kászon region. The passive-positive and passive-negative parent types are the most common in the study area.