Évf. 13 szám 35 (2022)

Cikkek

A történetmesélés készségfejlesztő hatásai és alkalmazási lehetőségei a magyar felsőoktatásban – kezdeti hazai vizsgálati eredmények

Megjelent november 29, 2022
Szerző
Taxner Tünde
Budapesti Corvinus Egyetem
Megtekintés
Kulcsszavak
felsőoktatás oktatásmódszertan készségfejlesztés történetmesélés
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Taxner, T. (2022). A történetmesélés készségfejlesztő hatásai és alkalmazási lehetőségei a magyar felsőoktatásban – kezdeti hazai vizsgálati eredmények. Acta Medicinae Et Sociologica, 13(35), 165–188. https://doi.org/10.19055/ams.2022.11/29/9
Licenc

Copyright (c) 2022 Acta Medicinae et Sociologica

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

A magyar felsőoktatásban szükség van olyan innovatív oktatási módszerekre, amelyek felkészítik a hallgatókat a munkavállalásra. A történetmesélés egy sokoldalú, tanulóközpontú módszert kínál. A kutatás azt vizsgálja, hogy a történetmesélés milyen készségeket fejleszt, illetve alkalmazható-e a magyar felsőoktatási gyakorlatban. Három szakértővel készített, félig strukturált interjú tematikus elemzése, illetve ezekre az eredményekre építve két pedagógiai kísérlet megvalósítása, természetes megfigyelése és tartalomelemzése valósult meg. A legfontosabb eredmény, hogy a történetmesélés többféle módon alkalmazható, és hozzájárulhat olyan készségeket fejlesztéséhez, amelyekre a munkaerőpiacon jelenleg szükség van.