Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • The Influence of Employment Stress On the Academic Performance of Working Students: Perspectives from Pakistan
    1-25
    Megtekintések száma:
    75

    One must grasp stress's intricacy to develop and implement stress-reduction strategies. Employment-related stress on academic performance is becoming an acute concern for psychological and mental health in Pakistan. The current research focuses on how employment-related stress interferes with graduate students' academic performance in Parachinar, District Kurram Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan. This investigation applies quantitative methods—the Govt. Postgraduate College Parachinar, District Kurram, Khyber Pakhtunkhwa Pakistan, completed a standardized questionnaire to 180 students from various academic disciplines.

    The findings illuminate stress's intricacy. It may be utilized to establish and encourage more efficient and achievable strategies or techniques that improve academics and job satisfaction, inspiration, and effectiveness at the individual and organizational levels.

    The research study concluded that 81.67% of male students suffered from employment stress. Student stressors include workload (31.67%), lack of time management (9.44%), interpersonal conflicts (20.00%), high study load (21.11%), and financial problems (17.78%), and the coping strategies being adopted by these students; Moral support (13.89%), Social support (30.00%), Financial support (45.00%), and Job enrichment (11.11%). The research concludes that addressing the highlighted concerns, counselling, and other successful coping strategies may alleviate academic and employment stress.

  • Felsőoktatási szakképzésben részt vevő hallgatók önértékelése
    223-231
    Megtekintések száma:
    191

    Az önértékelés fontos szerepet tölt be mindennapi életünkben, meghatározó jellemzőnk, hogy milyennek látjuk magunkat. Az emberek azonban általában túlzottan optimistán ítélik meg saját szociális és intellektuális tevékenységeik minőségét, különösen a gyengén teljesítők hajlamosak arra, hogy túlértékeljék saját teljesítményüket, mivel hozzá nem értésük miatt nem ismerik fel képességeik, tudásuk hiányát. Tanulmányunkban ezt a jelenséget vizsgáljuk a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi, valamint Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karán felsőoktatási szakképzésben részt vevő hallgatók körében. Eredményeink szerint általános fölülbecslési tendencia jellemző, a szerényebb eredményt felmutatók jellemzően kevésbé pontosan, és jelentősen túlértékelik saját teljesítményüket, miközben a legjobb eredményt elérők pontosabban mérik fel eredményüket és inkább alulértékelik azt. Kimutatható a nemek közötti különbség is. A férfiak kevésbé pontosan, saját magukat felülértékelve ítélik meg tudásuk minőségét a nőkhöz képest.

  • Szervezeti kultúra és tanulmányi teljesítmény a műszaki menedzser hallgatók körében
    1-11
    Megtekintések száma:
    145

    Kutatásunk a hallgatók által észlelt, illetve ideálisnak tartott kultúra és a hallgatók tanulmányi eredménye közti kapcsolat vizsgálatára irányul, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának műszaki menedzser szakos hallgatói körében vizsgálva, önkitöltős kérdőíves felmérés (módosított OCAI) eredményeire támaszkodva (N = 114). Gyenge pozitív lineáris korrelációt találtunk a tanulmányi eredményesség és a klán kultúra észlelt elenlegi, illetve az ideálisnak tartott szintje között is. Egyéb kultúra-típusok esetében nem találtunk konzekvens összefüggést. Eredményeink alapján továbbá azok, akik a klán kultúrát tartják ideálisnak jobb eredményt érnek el, mint a másik három kultúrát kedvelők. Az órákat legalább 61%-ban látogató hallgatók közt továbbá azt találtuk, hogy magasabb teljesítményre számíthatnak azok, akik olyan típusúnak érzékelik a jelenlegi kultúrát, mint amilyet kívánatosnak tartanak, illetve akiknél kisebb mértékben térnek el az egyes kultúra-típusok jelenlegi és ideális értékei.

  • The Use of Partial Least Squares to define the Characteristics in the Environment of Higher Education Institutions and their Effects on Entrepreneurial Academic Education, a Case Study: Torreon, Mexico
    1-14.
    Megtekintések száma:
    96

    Because university incubators have a favorable effect on student’s entrepreneurial intents, Higher Education Institutions (HEIs) are essential to the delivery of entrepreneurship education. By analyzing the perceptions of students who received master diploma in management-business fields in Torreon, Mexico in 2021, the aim of the research is to identify the internal and external aspects of the HEI environment and their impact on entrepreneurial education using Partial Least Squares methodology with the help of the SmartPLS software, 156 responses from the statistical tool provided 120 responses. Three of the original hypotheses were confirmed, while four variables—two associated with HEI ecosystem external factors and two with entrepreneurial education elements—had to be removed since they were not accepted. The findings will lead to a better comprehension of the elements influencing master students' entrepreneurial perspective to create stronger relationship with elements of the HEI ecosystem.

  • A millenniumi generáció munkatapasztalatai
    657-665
    Megtekintések száma:
    225

    Ha nyitott szemmel járunk a mindennapok során, akkor nem kerülheti el figyelmünket a hallgatói munkavégzés jelensége. Ezen tanulmány keretein belül az volt a célunk, hogy megvizsgáljuk a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán első évfolyamon tanulmányaikat megkezdő hallgatók munkatapasztalatainak meglétét, későbbi elhelyezkedési terveit, jövedelmi igényeit. Emellett szakirodalmi vizsgálatok keretében elemezzük a hallgatói munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb forrásokat.

    A felsőoktatásba újonnan belépő hallgatók szemléletének változására fontos figyelmet fordítani, mivel tanulmányaik befejezése után aktív munkakeresővé válnak. A Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán a 2019/2020-as tanévben mintegy 2000 fő került felvételre, akik közül 1700 meg is kezdte a tanulmányait. A kutatásunkat ezen hallgatók bevonásával végeztük.

    Az adatfelvétel a Debreceni Egyetem által szervezett gólyatáborában résztvevő hallgatók körében történt. A felmérés kiterjed többek között a kezdő fizetési igények felmérésére, az eddigi munkatapasztalatokra, a jövőbeni tervekre, ehhez kapcsolódóan a külföldi munkavállalással kapcsolatos hajlandóságra, valamint arra, hogy mely tényezőket veszik figyelembe a munkahely választás során.

  • A Debreceni Egyetem vezetés és szervezés mesterszakos hallgatóinak tanulási motivációra irányuló vizsgálata
    69-79
    Megtekintések száma:
    149

    Tanulmányunk célja a felnőttkori tanulás témakörének bemutatása. Ennek érdekében először meghatározzuk a tanulás definícióit és fontosságát az ember életében. Ezt követően kitérünk a felnőtt korban történő tanulás történelmi hátterére és alakulására. Bemutatásra kerül a felnőttkori tanulás motivációja különböző motivációs elméletek függvényében. A tanulmány második felében egy kezdeti kutatás kerül bemutatásra, melynek középpontjában a felnőttkori tanulás motivációja áll.  Kutatásunk alanyai fiatal felnőttek, akik a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának vezetés és szervezés mesterszakán folytatják tanulmányaikat. Arra szeretnénk válaszokat kapni, hogy a különböző tényezők milyen mértékben motiválják a fiatal felnőtteket tanulmányaik során. Az eredményekkel képet szeretnénk adni mind az oktatók, mind a versenyszférában dolgozó humánpolitikai szakembereknek arról, hogy miképp jellemezhető a vizsgált hallgatók tanulási motivációja. A kutatást a későbbiekben nagyobb mintára is kívánjuk majd kibővíteni.

Adatbázis logók