Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • The Measurement of The Three Components of The Cutting Force During The Turning Process
    139-146
    Megtekintések száma:
    119

    We carried out the measurement of the three components of the cutting force as a function of the modification of the depth of cut during the longitudinal turning process. The results show that if we increase the depth of cut, all three components of the cutting force shows increasing tendency, regardless of how much the cutting speed and feed speed were performed during the measurements [1] [2] [3] [4].

  • Meleg fémporszórással felvitt réteg kopásvizsgálata
    342-346
    Megtekintések száma:
    193

    A hagyományos értelemben vett felrakó hegesztés és a különböző fémporszórási technológiák alkalmazása során új felület felvitelével a jelentős igénybevételnek kitett alkatrészek kopásból eredő méretcsökkenését, esetleg kitörését pótolni, illetve ezek felületminőségét javítani lehet. Ezzel a megoldással egyszerűsíthető a gépelemek kialakítása és gazdaságossági szempontból is jelentős megoldás, mivel nem kell cserélni az egész munkadarabot. A felrakó hegesztéssel ellentétben a meleg fémporszórás esetén diffúziós kötés jön létre, amelynek számos előnye mutatkozik meg a felhasználás során. Kutatómunkánk célkitűzése, hogy a felvitt réteg kopással szembeni ellenállását vizsgáljuk különböző rétegfelviteli technológiák alkalmazásával. Ebben a cikkünkben meleg fémporszórással kezelt minták koptatóvizsgálatának eredményeit reprezentáljuk, különböző por alapanyagok esetében.

  • Járműveknél fellépő veszteségforrások elemzése
    733-737
    Megtekintések száma:
    199

    A jármű üzemanyag fogyasztását jelentős mértékben befolyásolják a különböző veszteségek, ilyenek a gépjárműben keletkező veszteség (pl. csapágy veszteségek, a hajtásban, hajtóműben keletkező veszteségek stb.), a légellenállás vagy a gumiabroncsok gördülési ellenállása. Fontos tény, hogy üzemanyag-megtakarítást csak az üzem közben létrejövő veszteségek csökkentésével lehet elérni.

    Kutatómunkánk célkitűzése, hogy definiáljuk a járművekben fellépő veszteségeket és azok meghatározási módszereit. A későbbiekben az így meghatározott értékek bemenő adatként fognak szolgálni járműenergetikai számítások modellezésénél.

  • Calculations of Performance Losses for Automobile Vehicles
    210-218
    Megtekintések száma:
    221

    Vehicle-energetic-models are used to analyze the performances and when a comprehensive structure is established even optimization could be done. For these kinds of models, the losses of the vehicles have to be known. These losses could significantly effect of the vehicle fuel consumption. From these losses the rolling resistance, drive elements and aerodynamic drag are discussed. This paper reviews some of the literatures that describes the calculation methods and gives us some idea about the degree of their value. Our further goals are to have an UpToDate loss coefficient dataset and calculation methods for further vehicle-energetic modelling.

Adatbázis logók