Természettudományok és mérnökpedagógia

Modellalkotás középiskolás fokon

Megjelent:
2023-12-30
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Csaba Kézi

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Kézi, C. (2023). Modellalkotás középiskolás fokon. International Journal of Engineering and Management Sciences, 8(4), 76-83. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2023.041
Beküldött 2023-07-19
Elfogadott 2023-08-24
Publikált 2023-12-30
Absztrakt

2021. február 11-én a mátészalkai Esze Tamás Gimnáziumban motivációs előadást tartottam, és a tanulókkal egy tesztfeladatsort töltettem ki. Tanulmányomban választ kerestem arra, hogy az érettségi előtt álló diákok hogyan viszonyulnak a matematika feladatok megoldásához. A fő célkitűzés annak vizsgálata volt, hogy a tisztán matematikai vagy az alkalmazásszemléletű feladatok oldják-e meg szívesebben, és hogy melyikben érnek el jobb eredményeket. Ebben a cikkben a kapott eredményeket elemzem.

Hivatkozások
  1. Árki T.-Konfárné Nagy K.-Kovács I.-Trembeczki I.-Urbán J., Sokszínű matematika feladatgyűjtemény megoldásokkal 12. osztály, Mozaik Kiadó, 2020.
  2. Horváth Á, Logikai feladatok középiskolásoknak, ELTE szakdolgozat, 2012.
  3. Kézi Cs., Matematikai modellezés a középiskolában, Proceedings of the Conference on Problem-based learning in Engineering Education, 2021.
  4. Kézi Cs., Példatár a középszintű matematikaérettségihez-több mint 400 feladat+megoldás, Pedellus Kiadó, 2020.
  5. www.kooperativ.hu
  6. www. oktatas.hu
Adatbázis logók