Természettudományok és mérnökpedagógia
Modellalkotás középiskolás fokon
Megjelent:
2023-12-30
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2023 Csaba Kézi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum:
APA
Kézi, C. (2023). Modellalkotás középiskolás fokon. International Journal of Engineering and Management Sciences, 8(4), 76-83. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2023.041
Beküldött 2023-07-19
Elfogadott 2023-08-24
Publikált 2023-12-30
Elfogadott 2023-08-24
Publikált 2023-12-30
Absztrakt
2021. február 11-én a mátészalkai Esze Tamás Gimnáziumban motivációs előadást tartottam, és a tanulókkal egy tesztfeladatsort töltettem ki. Tanulmányomban választ kerestem arra, hogy az érettségi előtt álló diákok hogyan viszonyulnak a matematika feladatok megoldásához. A fő célkitűzés annak vizsgálata volt, hogy a tisztán matematikai vagy az alkalmazásszemléletű feladatok oldják-e meg szívesebben, és hogy melyikben érnek el jobb eredményeket. Ebben a cikkben a kapott eredményeket elemzem.
Hivatkozások
- Árki T.-Konfárné Nagy K.-Kovács I.-Trembeczki I.-Urbán J., Sokszínű matematika feladatgyűjtemény megoldásokkal 12. osztály, Mozaik Kiadó, 2020.
- Horváth Á, Logikai feladatok középiskolásoknak, ELTE szakdolgozat, 2012.
- Kézi Cs., Matematikai modellezés a középiskolában, Proceedings of the Conference on Problem-based learning in Engineering Education, 2021.
- Kézi Cs., Példatár a középszintű matematikaérettségihez-több mint 400 feladat+megoldás, Pedellus Kiadó, 2020.
- www.kooperativ.hu
- www. oktatas.hu