Keresés



Speciális keresési beállítások mutatása Speciális keresési beállítások elrejtése
Az energiaitalok fogyasztói és szakértői megítélésének kvalitatív elemzése
Megjelent december 31, 2020
51-63

Az energiaitalok nagy népszerűségnek örvendÅ‘ termékek, amit jól bizonyít magasan szárnyaló piaci értékük is. Azonban az italokat övezÅ‘ megítélések gyakran szélsÅ‘séges formákban jelennek meg fogyasztói és szakértÅ‘i körökben egyaránt. Kutatásunk célja kvalitatív módszerek segítségével közelebb kerülni a szakÃ...©rtÅ‘i és fogyasztói meglátásokhoz. A vizsgálat három fÅ‘ részbÅ‘l tevÅ‘dött össze: az elsÅ‘ egy netnográfiai vizsgálat volt, mely során sikeresen elkülönítettünk egymástól 3 online fogyasztói csoportot. Ezt követÅ‘en az egyes csoportok tüzetesebb vizsgálata következett. Három tudományterület négy jeles képviselÅ‘jével készítettünk interjút, melyek során a kávé és az energiaital közötti különbségekrÅ‘l, valamint a szervezetre gyakorolt hatásaikról kérdeztünk. Ezt követÅ‘en a fogyasztói oldal megvizsgálása következett két 8-8 fÅ‘s fókuszcsoportos beszélgetésen keresztül. Az egyik csoport résztvevÅ‘i az energiaitalok fogyasztását támogatók, a másik csoportban pedig az energiaitalok fogyasztását ellenzÅ‘k. Mind a két beszélgetés egyforma körülmények között zajlott hasonló forgatókönyv alapján, mely számos kérdést valamint projektív technikákat alkalmazó feladatokat tartalmazott. A kutatás eredményei közé sorolható az a megállapítás miszerint az energiaitalok megítélése számos egymásnak ellentmondó elemet tartalmaz, mégis a kutatás során a megkérdezettek, valamint a megismert szakirodalmi források is mind kihangsúlyozták a mértékletesség fontosságát.

JEL besorolás: M31, Q13

Teljes absztrakt mutatása
0
1
1 - 1 a 1 tételből