Keresés

Eszközfejlesztési kísérlet az iskolai bántalmazás megelőzésére

Iskolai bántalmazással bizonyára mindenki találkozott már életében, ha máshogy nem, szemlélőként. Ezek az események nagy károkat tudnak okozni egy kisgyermekben, amik hatással vannak a szocializációjára, pszichés egészségére, nem csak gyermekkorban, hanem a későbbiekben is, sőt, számos esetben öngyilkossághoz vezethetnek. Mindezek ellenére kevés megelőzésre kidolgozott módszer és eszköz létezik, és ezek sem elterjedtek az oktatásban.

Ezek a gondolatok hatottak inspirálóan, amikor interprofesszionális projektmunka keretei között létrehozásra került az iskolai erőszak megelőzését célzó érzékenyítő doboz, mint eszköz és a hozzá tartozó módszertani javaslat. Az eszköz célja az, hogy a pedagógia és szociális munka alapjait integrálva, hatékony lehetőséget ajánljunk pedagógusoknak, szociális munkásoknak a téma felvetésére, a probléma kezelésére. A módszertan a tapasztalati tanulás és a prevenció alapelveit használja, igazodva azokhoz a keretekhez, melyek egy iskolában az ott megjelenő, az erőszakkal találkozó pedagógusok és óvodai, iskolai szociális segítők számára adottak.

A tanulmány a fejlesztési munka folyamatát, az eszközhasználat ajánlását és a gyermekcsoportokkal végzett tesztelés eredményeit mutatja be.

88
182
Módszertani ajánlás az egészségügyben végzett szociális munkához

Jandás Alexandra: Módszertani ajánlás az egészségügyben végzett szociális munkához 1. kötet Kiadványismertető
Kiadó: Az Egészségügyben Dolgozó Szociális Munkások Egyesülete, Sátoraljaújhely, 2014

Szerzők:
Horváthné Mészáros Gabriella
Dr. Molnár Mihályné
Nagy Jusztina
Sógorka Ildikó


Közreműködők:
Berkes Gabriella
Fehér Judit
Péterné Molnár Gizella

60
136