Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • SZŰRÉS ÉS JELZÉS AZ EMBERI ERŐFORRÁS GAZDÁLKODÁSBAN, ÁLLÁSHIRDETÉSEK ELEMZÉSE ALAPJÁN
    14-24
    Megtekintések száma:
    49

    A szervezetek sikerességének egyre inkább kritikus eleme az emberi erőforrás menedzsment. Jelen tanulmány a toborzási folyamatokat vizsgál 100 LinkedIn álláshirdetés tartalomelemzésén keresztül. Ágazatspecifikus különbségek kerülnek azonosítása az oktatás, a nyelvtudás, a tapasztalat és a készségekkel szembeni elvárosokban. Az eredmények megerősítik a toborzás és a szervezeti különbségek közti összhang fontosságát, és rámutatnak az álláshirdetések jelzési és szűrési szerepére.

  • A teljesítménymenedzsment célkitűzéseinek vizsgálata a GE Hungary Kft. kisvárdai fényforrásgyárában
    29-36
    Megtekintések száma:
    16

    A társadalmi és gazdasági változásoknak köszönhetően ma már az ember a legfőbb erőforrás, mely nagyban meghatározza a vállalatok sikerességét. Vállalkozásfejlesztési szakon szerzett elméleti és gyakorlati tapasztalataim arra engedtek következtetni, hogy az emberi erőforrások kezelésében való jártasság a versenyképesség kulcstényezője, ezért stratégiai kérdéssé vált. Ma már elfogadott tény, hogy a munkaerő szakképzettsége, tudása, elkötelezettsége és motiváltsága a nemzeti és a vállalati tőke jelentős részét alkotja. A teljesítménymenedzsment rendszer egy olyan szisztematikus megközelítése az emberek menedzselésének, amely a teljesítményt, a célokat, a mérést, a visszacsatolást és az elismerést használja eszközként az alkalmazotti potenciál maximális hasznosítására történő motiválásban. A tanulmány fő célja, hogy szakirodalmi áttekintésre alapozva bemutatassa az emberi erőforrás menedzsment centrális elemének, a teljesítménymenedzsment rendszerének a legfontosabb alapelveit, sajátosságait, célkitűzéseit, valamint összefonódását az egyéni teljesítményértékeléssel és a humán erőforrás fejlesztéssel, napjaink egyik legnagyobb magyarországi gazdasági vállalatának tükrén keresztül.

  • Napjaink toborzási és kiválasztási eszközeinek vizsgálata egy nagyvállalat példáján keresztül
    25-32
    Megtekintések száma:
    21

    A tanulmány az emberi erőforrás gazdálkodás kialakulásának, céljainak, funkcióinak, illetve napjaink leginkább elterjedt kiválasztási eszközeinek bemutatását követően azt vizsgálta, hogy mit gondolnak az emberek a jelenleg népszerű toborzási, hirdetési felületekről, kiválasztási módszerekről, hogyan értékelik azokat. Van-e különbség a korosztályok állásról értesülési forrásaiban, milyen összefüggések vannak a kiválasztásnál figyelembe vett szempontok között.
    A vizsgálathoz az egyik pénzügyi szektorban működő nagyvállalkozásnál készült két online kérdőíves felmérés. Az első kérdőívet a vállalatnál dolgozó, toborzásban és kiválasztásban résztvevő dolgozók, a másodikat pedig a többi dolgozó töltötte ki.