Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • A COVID-19 MUNKAERŐPIACRA GYAKOROLT HATÁSAINAK ÉS A HOME OFFICE INTEGRÁLÓDÁSÁNAK KVALITATÍV VIZSGÁLATA
    59-65
    Megtekintések száma:
    133

    A Covid-19 már több mint egy éve beárnyékolja az emberek életét. A kutatási munka meg[1]írásával célunk részletesen bemutatni, hogy milyen nehézségekbe ütköznek a friss diplomás pályakezdők, illetve a diploma megszerzése előtt állók a munkaerőpiacon a vírus hatására. Továbbá a vizsgálódás kiterjedt arra is, hogy hogyan integrálódik a Home Office a munkaválla[1]lók életébe, annak milyen előnyeit és hátrányait érzékelik leginkább a tapasztalt munkavállalók. A primer kutatás során a kvalitatív módszertant képviselve netnográfiát, fókuszcsoportos interjút és szakértői interjút végeztünk. A fókuszcsoportos interjún a Debreceni Egyetem Gazdaságtu[1]dományi Karán (GTK) tanuló hallgatók vettek részt. Alapszakos, mesterszakos és PhD szakos hallgatók. A szakértői interjúkon pedig az IT szektor különböző HR területein (HR Services, BPO, Recruitment) dolgozó munkavállalók vettek részt. Összességében megállapítható, hogy a még munkatapasztalattal nem igazán rendelkező hallgatók, tehát a jövőbeni munkavállalók és a már Home Office terén tapasztalt dolgozók, leginkább az irodai- és otthonról történő munkavég[1]zés kombinációját találják a legkedvezőbb és legcélravezetőbb megoldásnak a jövőben.

  • NETNOGRÁFIÁS KUTATÁS ÉS SZAKÉRTŐI VÉLEMÉNYEK A HAZAI E-SPORTRÓL
    29-36
    Megtekintések száma:
    38

    Napjainkban sokszor találkozunk az e-sporttal, mint kifejezéssel, ami egyben robbanásszerűen növekvő iparág is. Sikerét persze a következő tényezők befolyásolták: köszöntheti az internet forradalomnak, az Y és Z generáció egyre nagyobb térhódításának és az okos eszközök mindennapos használatának és utoljára, de nem utolsósorban az online média platformoknak. Kutatásunkban bemutatjuk az e-sportot, mint globális jelenséget megismertetjük, sikerességét feltérképezzük, továbbá az offline és online elérhető források felhasználásával bemutatjuk hogyan jutott ide az e-sport. Ezek segítségével kaptunk támpontot kutatási kérdések megfogalmazására. Adatgyűjtés során a marketingkutatás szekunder és primer (résztvevő és nem résztvevő netnográfiai megfigyelés és 5 szakértői interjú) módszerét alkalmaztuk. Felvilágosítást nyertünk, hogy az Y és Z generáció hogyan vélekedik az e-sportok terén. Megfigyelésünk során nagy érdeklődési igény van az ilyen fajta „sportra”. Az utóbbi egy évtizedben szemünk láttára lett kihívója az offline sportoknak az e-sport a nézettség és a sportok valós űzése terén egyaránt. Rohamosan nő az e-sport fogyasztók tábora. Úgy gondoljuk, globális értelemben egy olyan jövőbe mutató sportágról van szó, amely egyre komolyabb gazdasági kihívásokkal és finanszírozással rendelkezik szervezeti szinteken.