Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Absztrakt
A sport a 21. századra olyan iparággá vált, amely a nemzetgazdaság jelentős hányadát képezi. Az egyes mozgalmak a globalizációval széles körben elterjedtek, a nagy nemzetközi események híre a világ minden szegletébe eljut, ezáltal folyamatosan nő a tömegbázis és egyre népszerűbb a sportos életmód, ami hosszú távon egészséges aktív munkavállalókat eredményez.
A sport globalizációjában nagy szerepet játszottak a tömegkommunikációs eszközök, az iparági szerkezet átalakulása pedig jelenleg is folyamatban van, így érdemes foglalkozni a trendszerűségekkel. Kutatásom elsődleges célja a trendszerűségek feltárása volt. Annak érdekében, hogy a piac mindkét szereplője, vagyis a tartalomgyártók és a fogyasztók viselkedését megérthessem, kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmaztam. Törekedtem arra, hogy a hipotéziseimet igazoljam, egyúttal prognózist készítsek az egyes folyamatok jövőbeni alakulásáról. A kérdőíves felmérés eredményei igazolták azon feltevésemet, miszerint az internet fokozatosan átveszi a nyomtatott sajtó szerepét a sporttal kapcsolatos tájékoztatásban. A válaszadók döntő többsége szerint az online médián keresztül lehetne növelni a sport népszerűségét, a legtöbben a videós tartalmakra, interjúkra és stream közvetítésekre lennének kíváncsiak.
Hivatkozások
- ANDRÁS K. (2004): A hivatásos labdarúgás piacai. Vezetéstudomány. 35. évf. Különszám. pp. 40-57. BECK D. – BOSSHART L. (2003): Sports And Media. Centre for the Study of Communication and Culture. Communication Research Trends. Volume 22. Issue 4. pp. 3-15.
- BOYLE, R. – WHANNEL, G. (2010): Sport And The New Media. Convergence. Volume 16. Issue 3. pp. 259-262.
- DITRÓI (2013): A regionális közszolgálati rádióműsor sugárzás története Magyarországon. A hely szelleme – a területi fejlesztések lokális dimenziói. pp. 111-121.
- MCCHESNEY, R. (1989): Media Made Sport: A History of Sports Coverage in the United States. Me-dia, Sports, & Society. pp. 49-69.
- TAKÁCS B. (2012): Mass-víziók, avagy sportos gondolatok a tömegkommunikációs eszközök fejlődé-séhez. ME.DOK, Média-Történet-Kommunikáció. 7. évf. 1. sz. pp. 69-82.
- VÁRHEGYI F. (2016): A sport és a televízió kapcsolata. Testnevelés, tudomány, sport. 1. évf., 2. szám. pp. 20-29.