Sportolással és táplálkozással kapcsolatos applikációk használata az egyetemisták körében
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Absztrakt
Napjainkban az egészséges életmód növekvő fontosságú, egyre többen figyelnek oda a megfelelő, minőségi táplálékbevitelre és a rendszeres testmozgásra. A kutatásom elsődleges célja arra választ kapni, hogy az egyéneknek az egészségtudatosabb életmódra való áttérés és annak fenntartása esetében milyen mobilmarketing eszközök tudják támogatni a törekvéseiket. A kutatás során kérdőíves megkérdezés keretében folytattam a kutatásom (N=314). A kutatási eredmények alapján összességében elmondható, hogy az egyetemisták többnyire egészségtudatosnak gondolják magukat. Összességében elmondható sportolással kapcsolatos appokat többen használnak, mint táplálkozással kapcsolatos alkalmazásokat. Napjainkban lehetőségünk nyílt teljesítményünk és testünk folyamatos monitorizálására és a külső érdeklődők felé való dokumentálására. Így elmondható, hogy a digitalizáció szoros kapcsolatban van a sportfogyasztással is. A kérdőívemnek köszönhetően, kulcsfontosságúnak találtam egy olyan gyűjteményt megalkotni, amely magába foglalja az egészségtudatos életmóddal és ezen belül a táplálkozással kapcsolatos okostelefon alkalmazások kategóriák szerinti megfigyelését.
Hivatkozások
- BRÁVÁCZ I. (2015): Az élelmiszer fogyasztói magatartás két dimenziója: az egészség- és a környezettudatosság. Doktori értekezés. Szent István Egyetem, Gödöllő, pp. 1-183.
- Divatech.hu (2017): Szubjektív: Aktivitásmérő, sportóra, okosóra? URL: https://divatech.hu/2017/01/09/aktivitasmero-sportora-okosora/ (letöltve: 2020. 11. 03.)
- eNet (2018): Egészségtudatosabbak az okosórák és okoskarkötők hazai használói URL: https://enet.hu/hirek/egeszsegtudatosabbak-az-okosorak-es-okoskarkotok-hazai-hasznaloi/ (letöltve: 2020. 08. 12.)
- eNet (2019): 5,3 millió okostelefon használó hazánkban URL: https://enet.hu/hirek/53-millio-okostelefon-hasznalo-hazankban/ (letöltve: 2020. 08. 12.)
- GAÁL B. (1998): Milyen lesz a XXI. század elejének élelmiszerfogyasztása? Marketing & Menedzs-ment. 4. évf. pp. 51-55.
- IoTZóna (2018): A viselhető technológia a jövő egészségügyében? URL: https://iotzona.hu/egeszseg/a-viselheto-technologia-jelenti-az-egeszsegugy-jovojet (letöltve: 2020.02.22)
- KOVÁCS T. (2019): Debrecen város és a környező települések lakóinak egészségügyi alkalmazások használati szokásai. In: Rezümé kötet. „Interdiszciplinaritás a régiókutatásban IX.” Nemzetközi tudo-mányos konferencia és „A jog tudománya, a mindennapok joga III.” Tudományos konferencia, Debre-ceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Debrecen, p. 27.
- KSH (2020): Tehetünk egészségünkért URL: https://www.ksh.hu/apps/shop.kiadvany?p_kiadvany_id=1057181&p_temakor_kod=KSH&p_lang=HU (letöltve: 2020. 08. 12.)
- LAJOS A. (2005): Az egészségtudatosság sajátos vonásai a 14-18 éves korosztályban, különös tekintet-tel az élelmiszerfogyasztásra, PhD-disszertáció, Szent István Egyetem.
- Millward Brown Healthcare (2010): Fókuszban az egészségtudatosság: merre tartunk? Letöltve: 2020. 11. 11., http://www.medicalonline.hu (letöltve: 2020. 08. 12.)
- NRC (2020): 87% internetező hazánkban URL: https://nrc.hu/news/internetpenetracio-2/ (letöltve: 2020.07.03.)
- RÁTHONYI G – RÁTHONYI-ÓDOR K – BENDIKOVA E. – BÁCSNÉ BÁBA É. (2019): Wearable Activity Trackers Usage among University Students. European Journal of Contemporary Education. 8: 3 p. 600-612.
- SAS I. (2012): Reklám és pszichológia a webkorszakban. Kommunikációs Akadémia, Budapest, 402 p.