Cikkek

A vegán életmódot követő nők fogyasztói magatartása

Megjelent:
2024 March 14
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Czevár, A. (2024). A vegán életmódot követő nők fogyasztói magatartása. Gazdálkodástudományi Közlemények, 8(1), 13-20. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14090
Absztrakt

Napjainkban az egészséges életmód piacmeghódító szerepe vitathatatlan. Egyre többen figyelnek oda étkezésükre, életmódjukra. Több irányzat is kialakult ennek jegyében. Ezen tanulmány kimondottan a veganizmusra, ezen túl is a vegán nők fogyasztói attitűdjének megismerésére helyezi a hangsúlyt. Fontos megismernünk motivációikat, illetve reakciójukat egyes marketingkommunikációs eszközre, hogy ezeken keresztül a vállalatok pontosabb képet kapjanak arról, hogy miként tudnak ennek az egyre szélesedő rétegnek az igényeihez alkalmazkodni. Kiemelten a tanulmány kitér a jelenleg népszerű influenszer-jelenségre és arra, hogy a vegán fogyasztókat mennyire befolyásolja döntéseikben egy influenszer véleménye.

Hivatkozások
  1. Bonifert A. (2014): Miért vegán? Vegán Állatvédelmi Egyesület. Budapest.
  2. Bonifert A. (2016): Vegán leszek. Vegán Állatvédelmi Egyesület. Budapest.
  3. Brodie, R. J. – Ilic, A. – Juric, B. – Hollebeek, L. (2013): Consumer engagement in a virtual brand community: An exploratory analysis. Journal of Business Research. pp. 66. 105-114.
  4. HANCOX, D. (2018): The unstoppable rise of veganism: how a fringe movement went mainstream. The Guardian. https://www.theguardian.com/
  5. lifeandstyle/2018/apr/01/vegans-are-coming-millennials-health-climate-change-animal-welfare (Letölt-ve: 2020.05.05.)
  6. LÉGRÁDI L. (2001): Egészséges életmód. Módszertani közlemények. 41. évf. 5. szám. pp. 195-198.
  7. LIETZMANN, C. (2014): Vegetarian nutrition: past, present, future. The American Journal of Clinical Nutrition. vol. 100. 1. issue. pp. 496S-502S.
  8. Lipták L. (2017) A közösségi tagság hatása a vegán fogyasztók magatartására. Szegedi Tudományegye-tem. Szeged. http://www.eco.u-szeged.hu/download.php?docID=75139 (Letöltve: 2019.11.15.)
  9. Marchis A. – Markos-Kujbus É. (2019): „Minden jó influencer…” – Avagy hogyan lehet hiteles egy Instagram-mikroinfluencer az ügynökségek és az influencerek szerint? DMMD ADAPTER Tanulmá-nyok a digitális marketing, média és design területéről. Corvinus Egyetem. Budapest. http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/4844/ (Letöltve: 2019.12.28.)
  10. SZABÓ Z. – EDÉLYI A. – GIBICSKÓNÉ K. A. – UNGVÁR T. L. P. É. – SZEKERESNÉ SZ. SZ. – KOVÁCS R. E. – RAPOSA L. B. – FIGLER M.: A növényi alapú étrendről. Orvosi Hetilap. 157. évf. 47. szám. pp. 1859-1965.
  11. Szigeti O. – Szakály Z. (2011): Marketing. Kaposvári Egyetem. (11) Vegan Society (2006): Articles of Association for a Charitable Company. https://www.vegansociety.com/sites/default/files/uploads/downloads/VeganSocietyArticles_2019.pdf (Letöltve: 2019.12.06.)