A vegán életmódot követő nők fogyasztói magatartása
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Absztrakt
Napjainkban az egészséges életmód piacmeghódító szerepe vitathatatlan. Egyre többen figyelnek oda étkezésükre, életmódjukra. Több irányzat is kialakult ennek jegyében. Ezen tanulmány kimondottan a veganizmusra, ezen túl is a vegán nők fogyasztói attitűdjének megismerésére helyezi a hangsúlyt. Fontos megismernünk motivációikat, illetve reakciójukat egyes marketingkommunikációs eszközre, hogy ezeken keresztül a vállalatok pontosabb képet kapjanak arról, hogy miként tudnak ennek az egyre szélesedő rétegnek az igényeihez alkalmazkodni. Kiemelten a tanulmány kitér a jelenleg népszerű influenszer-jelenségre és arra, hogy a vegán fogyasztókat mennyire befolyásolja döntéseikben egy influenszer véleménye.
Hivatkozások
- Bonifert A. (2014): Miért vegán? Vegán Állatvédelmi Egyesület. Budapest.
- Bonifert A. (2016): Vegán leszek. Vegán Állatvédelmi Egyesület. Budapest.
- Brodie, R. J. – Ilic, A. – Juric, B. – Hollebeek, L. (2013): Consumer engagement in a virtual brand community: An exploratory analysis. Journal of Business Research. pp. 66. 105-114.
- HANCOX, D. (2018): The unstoppable rise of veganism: how a fringe movement went mainstream. The Guardian. https://www.theguardian.com/
- lifeandstyle/2018/apr/01/vegans-are-coming-millennials-health-climate-change-animal-welfare (Letölt-ve: 2020.05.05.)
- LÉGRÁDI L. (2001): Egészséges életmód. Módszertani közlemények. 41. évf. 5. szám. pp. 195-198.
- LIETZMANN, C. (2014): Vegetarian nutrition: past, present, future. The American Journal of Clinical Nutrition. vol. 100. 1. issue. pp. 496S-502S.
- Lipták L. (2017) A közösségi tagság hatása a vegán fogyasztók magatartására. Szegedi Tudományegye-tem. Szeged. http://www.eco.u-szeged.hu/download.php?docID=75139 (Letöltve: 2019.11.15.)
- Marchis A. – Markos-Kujbus É. (2019): „Minden jó influencer…” – Avagy hogyan lehet hiteles egy Instagram-mikroinfluencer az ügynökségek és az influencerek szerint? DMMD ADAPTER Tanulmá-nyok a digitális marketing, média és design területéről. Corvinus Egyetem. Budapest. http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/4844/ (Letöltve: 2019.12.28.)
- SZABÓ Z. – EDÉLYI A. – GIBICSKÓNÉ K. A. – UNGVÁR T. L. P. É. – SZEKERESNÉ SZ. SZ. – KOVÁCS R. E. – RAPOSA L. B. – FIGLER M.: A növényi alapú étrendről. Orvosi Hetilap. 157. évf. 47. szám. pp. 1859-1965.
- Szigeti O. – Szakály Z. (2011): Marketing. Kaposvári Egyetem. (11) Vegan Society (2006): Articles of Association for a Charitable Company. https://www.vegansociety.com/sites/default/files/uploads/downloads/VeganSocietyArticles_2019.pdf (Letöltve: 2019.12.06.)