Cikkek

A marketing szerepe a lokális élsportban

Megjelent:
2024-03-14
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Dara, L. C. (2024). A marketing szerepe a lokális élsportban. Gazdálkodástudományi Közlemények, 6(1), 13-20. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14026
Absztrakt

A sportmarketing használata a külföldön működő klubok esetében szinte mesteri fokon működik, azonban a marketing ezen ága hazánkban még igen gyerekcipőben jár. Tapasztalhatóak jelenségek a meglétéről, de nem annyira szembetűnő ez az eredmény. A célom a kutatómunkámmal, hogy minél jobban belelássunk a helyi szinten működő kiemelt sportágak klubjainak működésébe, azok mindennapjaiba, hogy kik állnak az üzemeltetésük sikerességének hátterében. Fontosnak tartom, hogy megismerjük az általuk alkalmazott vagy a jövőben esetlegesen felmerülő marketingfogásokat és ezáltal hogyan tudnak hatni a szurkolók, az emberek attitűdjére a sporttal vagy az adott sportággal kapcsolatban. Valamint, hogy milyen tényezők azok, amelyek felkeltik egy szponzor érdeklődését, hogy az adott sportba tőkét invesztáljon. Nem utolsó sorban mik azok az ösztönző elemek, amelyek egy mérkőzés megtekintésére bírják a lakosságot. Az általam végzett primer adatgyűjtés (kérdőíveztetés) alapján, amely nem tekinthető reprezentatívnak, hiszen jórészt kosárlabdás körökben került kitöltésre. A kérdőívből fogok következtetéseket levonni valamint a vizsgálatomban szereplő öt klub összefogásáról készült mélyinterjúval kívánom alátámasztani a témával kapcsolatos felvetéseimet, javaslataimat. Egy szervezeti modellt is igyekszem a lehető legjobb módon szemléltetni, hogy ezen a téren egy sportklubnak hogyan kellene felépülni a konfliktusok minimalizálása érdekében. Végül a sportmarketing komplexitását, összetettségét egy Magyarországon nem igen használt modellel kívánom bemutatni, amelyet „Szív-modellnek” neveznek. A dolgozat végén bemutatásra kerülnek a mélyinterjúból és a kérdőívből leszűrt problémák valamint az általam végzett kutatómunka értelmének igazolása, hogy érdemes ezzel a témával mélyrehatóbban is foglalkozni, mivel sok lehetőséget rejt magában.

Hivatkozások
  1. Schwartz, E.C. – Hunter, J.D. (2008): Advanced theory and practise in sport marketing. Routledge, Abingdon.
  2. Majoros P. (2004): A kutatásmódszertan alapjai. Perfekt, Budapest.
  3. Mullin, B.J. – Hardy, S. – Sutton, W.A. (2007): Sport marketing. Human Kinetics, Champaign.
  4. Kotler, P. – Keller, K.L. (2012): Marketing Menedzsment. Akadémia Kiadó, Budapest.
  5. Hoffman I. (2007): Sport, marketing, szponzorálás. Akadémiai Kiadó, Budapest.
  6. András K. (2003): A sport és az üzlet kapcsolata – elméleti alapok. Közgazdaságtudományi és Állam-igazgatási Egyetem, 34. sz. Műhelytanulmány, Budapest.