Az ITIL felkészültség vizsgálata hazai vállalatok körében
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Absztrakt
Az informatika egyre meghatározóbbá válik az üzleti tevékenységek eredményesebbé tételében. Egy vállalat fennmaradása elképzelhetetlen megfelelő informatikai felszereltség és annak megfelelő színvonalú üzemeltetése hiányában. Dolgozatomban elemzem az ITIL azon pontjait, ajánlásait, melyek ahhoz szükségesek, hogy egy vállalat az információs technológia segítségével életképes, megbízható hálózatot építsen ki. Továbbá bemutatom néhány magyarországi vállalat informatikai infrastruktúráját, valamint azt, hogy informatikai felszereltségük használhatóságát az ITIL folyamatok bevezetése milyen szinten segíti. Különböző magyar vállalatok ITIL felkészültségét vizsgálva kiválasztottam három céget, melyeknél különbözőféleképpen valósul meg a szolgáltatásnyújtás. Fontos különbség, hogy míg az első – profiljából fakadóan – másoknak nyújt informatikai üzemeltetési szolgáltatást, a második belső szervezete által üzemelteti saját informatikai rendszerét, a harmadik pedig külső és belső szolgáltatásokat egyaránt használ. A cégek adatait összehasonlítva teszek megállapításokat üzemeltetési biztonságuk fokozására.
Hivatkozások
- Gábor A. (1997): Információmenedzsment. Aula Kiadó. Budapest. 1997.
- ITIL- az informatikaszolgáltatás módszertana Verzió: 3.1. (2002) KFKI Számítástechnikai Rt. 2002. november.
- ITIL- The key to Managing IT Services Version 2.0 (2003): Service Support. Kiadja a TSO. 2003. (CD)
- ITIL V3 Hungarian Glossary, 2.5 verzió (2008). Összeállította az itSMF Hungary. 2008. február 24.
- Menken, I. (2006): 12 Facts ITIL Factsheet. The Art of Service Pty Ltd. 2006.
- Szabó Z. (2000): Infrastruktúra-menedzsment - BKÁE egyetemi jegyzet. Budapest. 2000.