Cikkek

AZ E-KERESKEDELEM HELYZETE ÉS TRENDJEI

Megjelent:
2021-12-01
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Varga, D., & Kiss, V. Ágnes. (2021). AZ E-KERESKEDELEM HELYZETE ÉS TRENDJEI. Gazdálkodástudományi Közlemények, 9(2), 77-85. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/12916
Absztrakt

A mai felgyorsult világban az elektronikus kereskedelemnek igen nagy szerepe van. Tanul[1]mányommal szerettem volna feltérképezni az elektronikus kereskedelem sajátosságait, továbbá célom volt bemutatni az e-kereskedelem és az internet történetét is. Szekunder kutatásom útján arra jutottam, hogy az egyes piacok tevékenysége hasonlóan alakul az elektronikus kereskede[1]lemben is, mint a hagyományos kereskedelemben, továbbá az internet adta lehetőségek miatt a fogyasztók közötti kereskedelem is egyre jobban kiszélesedik. Különböző adatbázisok adataiból kiderült, hogy az elmúlt években meglehetősen nagymértékben nőtt az internetes vásárlások száma és értéke egyaránt. Ez a tendencia a jelenlegi pandémiás helyzet miatt tovább erősödött.

Hivatkozások
  1. AGÁRDI I. (2010): Kereskedelmi marketing és menedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest, 416 p. ISBN 9789630589406
  2. ALDRICH, M. (2010): E-Commerce, E-Business and Online Shopping. http://aldricharchive.co.uk/ecommerce.html (letöltve: 2021.07.18.)
  3. ALDRICH, M. (2011): Online Shopping in the 1980s: US IEEE ‘Annals of the History of Computing’. October-December 2011. Vol. 33. No. 4. pp. 57-61. ISSN: 1058-6180
  4. AVORNICULUI M. − GUBÁN Á. − SEER L. − SZŐCS I. (2019): Az internet és lehetőségei üzleti és jogi szemszögből. Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 9789634543381
  5. BÁNYAI E. − NOVÁK P. (2011): Online üzlet és marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, 268 p. ISBN 9789630589864
  6. CÉGVEZETÉS (2002): Elektronikus kereskedelem. https://cegvezetes.hu/ 2002/09/elektronikus-kereskedelem/ (letöltve: 2021.07.18.)
  7. ESZES I. (2011): E-kereskedelem. https://www.eszes.net/eTanulmanyok/eKereskedelem_Eszes.pdf (letöltve: 2021.07.18.)
  8. E-COMMERCE LAND (2021): History of Eccommerce http://www.ecommerce land.com/history_ecommerce.html (letöltve: 2021.07.18.)
  9. GKI DIGITAL (2021): e-TOPLISTA. 2020 https://gkidigital.hu/2021/05/20/e-toplista-2020/ (letöltve: 2021.07.18.)
  10. HAYES, F. (2002): The Story So Far https://www.computerworld.com/article/2576616/the-story-so-far.html (letöltve: 2021.07.18.)
  11. HVG (2004): Az internet rövid története. https://hvg.hu/tudomany/20041203interhist (letöltve: 2021.07.18.)
  12. KACSUKNÉ BRUCKNER L. – KISS T. (2007): Bevezetés az üzleti informatikába. Akadémiai Kiadó, Budapest, 317 p. ISBN 9789630584609
  13. KOPCSAY L. (2016): A marketingcsatorna menedzselése. Akadémiai Kiadó, Budapest, 264 p. ISBN 9789630594387
  14. KOVÁCS B. (2018): Az elektronikus kereskedelem és az elmúlt évek trendjei. https://dea.lib.unideb.hu/dea/handle/2437/251622 (letöltve: 2021.08.27.)
  15. KOVÁCS M. (2021): Mi a piacterek szerepe az e-kereskedelemben? https://ecomexpo.hu/piacterek-szerepe-az-ekereskedelemben/ (letöltve: 2021.08.07)
  16. KSH (2021): Gazdálkodástudományi Közlemények IX. évfolyam 2. szám 2021. 85 2.2.1.5. A kiskereskedelmi forgalom üzlettípusok szerint, havonta, negyedévente [millió Ft] https://www.ksh.hu/stadat_files/bel/hu/bel0018.html (letöltve: 2021.09.02.)
  17. KSH (2021): 2.1.1.6. A kiskereskedelmi forgalom üzlettípusonként [millió forint] https://www.ksh.hu/stadat_files/ bel/hu/bel0006.html (letöltve: 2021.09.02.)
  18. MERTON, K. (2021): The World’s Top Online Marketplaces 2021 https://www.webretailer.com/b/online-marketplaces/ (letöltve: 2021.07.18.)
  19. NÁMETOVSZKI ZS. (2010): Az internet fogalma, kialakulása és fejlődési irányvonalai. http://blog.namesztovszkizsolt.com/wpcontent/uploads/2009/10/AzInternetFogalmaKialakulasEsFejlodesi Iranyvonalai.pdf (letöltve: 2021.07.18.)
  20. NET.JOGTAR (2021): 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről https://net.jogtar.hu/getpdf?docid=a0100108.tv&targetdate=20180510&printTitle=200 (letöltve: 2021.07.18.)
  21. SOÓS T. (2014): Technológiával támogatott vállalkozások, Digitális Tankönyvtár https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0021_36_technologiaval_tamogatott_ vallalkozasok/833_az_ekereskedelem_fajti.html (letöltve: 2021.08.28.)
  22. STATISTA (2021): Annual retail e-commerce sales growth worldwide from 2017 to 2024 https://www.statista.com/ statistics/288487/forecast-of-global-b2c-e-commerce-growth/ (letöltve: 2021.07.18.)
  23. STATISTA (2021): Distribution of online purchases worldwide as of July 2019, by channel https://www.statista.com/statistics/861336/share-online-shopping-customers-vs-sales-by-platform/ (letöltve: 2021.07.18.)
  24. SZABÓ K. HÁMORI B. (2006): Információgazdaság. Akadémiai Kiadó, Budapest, 616 p. ISBN 9789630584029