Keresés
Keresési eredmények
-
Fémhabok képi elemzése és geometriai modellezése
89-92Megtekintések száma:114A mérnöki kutatások egyik nagy kihívása a mára már széles körben alkalmazott fémhabok geometriai
modellezése, valamint a megalkotott 3D-s modell numerikus szilárdságtani vizsgálata. A fémhab struktúrája
meglehetősen bonyolult, így a valóságot jól megközelítő CAD modell előállítása önmagában is komoly mérnöki
feladat, annak adott terhelésre történő végeselemes szimulációja pedig a kutatások középpontjában áll. A projekt
ezen részének célja az előzőekben tárgyalt témakörökre vonatkozó nemzetközi szakirodalom kritikai elemzése és az
eredmények adaptálási lehetőségei, továbbá egy térfogatelemzési eljárás bemutatása a fémhab celláival
kapcsolatban. -
Pin on disc vizsgálatok zártcellás alumíniumhabokon
353-357Megtekintések száma:219A fémhabok cellás szerkezetük és kiváló mechanikai és fizikai tulajdonságaik révén előtérben vannak a jármű és egyéb iparágak anyagfejlesztéseiben. Ugyan a különböző típusú fémhabok közkedveltek, a bonyolult szerkezetük miatt továbbra is kutatások tárgyai. Jelen kutatás célja különböző gyártástechnológiával készült és különböző cellaméretű zártcellás fémhabok tribológiai vizsgálata. A cikkben bemutatásra kerülnek a vizsgálat tárgyai, azaz a direkt habosítással és gázinjektálással készült zártcellás alumíniumhabok és azok mátrixanyagai. Részletezésre kerül továbbá a kísérletekhez használt Pin on Disc vizsgálóberendezés, valamint a kísérletek legfontosabb paraméterei.
-
Konstrukciós megoldások az utoléréses balesetek következményeinek csökkentésére
Megtekintések száma:156A baleseti statisztikákat vizsgálva azt tapasztalhatjuk, hogy a közlekedés biztonság fokozása egy indokolt mérnöki tevékenység. A közúti forgalomban részt vevő járművek darabszámának évről-évre történő szignifikáns növekedését a városi infrastruktúra és úthálózat gyakran nem tudja már lekövetni. Ezért a növekvő jármű darabszám természetesen magával vonja a közúti balesetek számának növekvő tendenciáját is. A jármű-konstrukciós ütközésbiztonság fokozás célja, hogy a növekvő balesetszám ellenére a személyi sérüléssel járó esetek számát csökkentse. A statisztikák szerint a balesetek jelentős része városban és az elővárosi szakaszokon történik. Ezen balesetek jelentős hányadát az utol-éréses balesetek adják. Jelen tanulmány az utol-éréses balesetek következményeinek csökkentése érdekében alkalmazott konstrukciós lehetőségeket vizsgálja, első sorban a vétlen jármű és utasai védelme érdekében létrehozott technológiákra fókuszálva. A jelenleg alkalmazott technológiák mellett jövőbemutató lehetséges megoldások és konstrukciós lehetőségek is bemutatásra kerülnek. A fejlesztés és kutatás nem koncentrálódhat csak az ütközésbiztonság fokozására, figyelembe kell venni a jármű tömegének optimalizációját is. Ezen látszólag ellentétes követelmények teljesítése csak új anyagok alkalmazásával, meglévő anyagok integrációjával lehetséges. Ezért a tanulmány a járművek gyűrődő zónáiban alkalmazott fémhabok optimálisabb kihasználásával is foglalkozik. Továbbá megfogalamzásra kerül egy, a Mercedes által kifejlesztett Pre Safe Plus® rendszeren alapuló optimalizált fékasszisztensi megoldás az ütközési energia nagyobb mértékű abszorbciója érdekében.
-
Fémhabstruktúrák elemzése és geometriai modellezése
145-152Megtekintések száma:145A mérnöki kutatások egyik nagy kihívása a mára már széles körben alkalmazott fémhabok geometriai modellezése, valamint a megalkotott 3D-s modell numerikus szilárdságtani vizsgálata. A fémhab struktúrája meglehetősen bonyolult, így a valóságot jól megközelítő CAD modell előállítása önmagában is komoly mérnöki feladat, annak adott terhelésre történő végeselemes szimulációja pedig a kutatások középpontjában áll. A projekt ezen részének célja az előzőekben tárgyalt témakörökre vonatkozó nemzetközi szakirodalom kritikai elemzése és az eredmények adaptálási lehetőségei, továbbá egy térfogatelemzési eljárás bemutatása a fémhab celláival kapcsolatban.