Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Projektkockázatok és kockázatos projektek
    164-189
    Megtekintések száma:
    300

    A projektek a szervezeti változás kulcsfontosságú mozgatórugói; a kudarcuk vagy a sikereik egyaránt jelentős hatással lehetnek a szervezeti teljesítményre. Kockázatok a projekt teljes életciklusa során jelentkezhetnek. Ezeknek és a projekt-tervezés kezdeti bizonytalanságainak kezelése a projektmenedzsment fontos feladatai. A tanulmány korszerű projekt- és kockázatkezelési szabványok és ajánlások alapján ismerteti a hagyományos projektmenedzsment eszközök és módszerek kockázatelemzésben, -értékelésben és -kezelésben történő alkalmazását. A szerzők vizsgálják a klasszikus projektmenedzsment célkitűzések (átfutási idő – erőforrás - célok) és a kockázatalapú döntéshozatal közötti kapcsolatot is. A különböző méretű és hatókörű projektek kockázatai valamint az azokra adott kockázatkezelési eljárások eltérőek lehetnek. A tanulmány rávilágít az ISO 31000-es kockázatkezelési szabványcsomag lehetséges szerepére a projektek kockázatmenedzsmentjében. A szerzők szakirodalmi feldolgozás alapján elemzik a különböző projektek kockázatmenedzsmentjét beleértve a projekt érintettek kockázatokhoz való viszonyát is. A K+F és agilis projekteknek valamint a projektportfolióknak sajátos és összetett kockázati kitettségük van, de projektmenedzsmentjük több rejtett kockázatelemző és -kezelő funkciót is tud biztosítani.

  • Introducing a Task Management Tool into the Operation of a Management Consulting Firm
    122-135
    Megtekintések száma:
    264

    Lean and agile methods are now widely used in various fields. Seeing their success, management consultancy firms also want to take advantage of using them. In this case study, the company selects the appropriate task management tool for their operation, the kanban board, and implements it. The implementation process is supported by quantitative analysis. In order to track the introduction progress of the kanban board, a key performance index is defined: the board activity, which is the number of operations performed on the board in a given time period. Based on the evaluation of over 26 weeks’ data, board activity proved to be an appropriate indicator of the kanban board’s reception, operation, and stability. The individual indicators examined, however, were not found to be suitable for performance appraisal.

Adatbázis logók