Menedzsmenttudományok

A márkázás hatásainak vizsgálata a fogyasztói magatartásra két FMCG vállalat példáján keresztül

Megjelent:
2016-06-20
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
-
Licenc

Copyright (c) 2016 by the authors

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Gál, T., Szendi, A., & Árváné Ványai, G. (2016). A márkázás hatásainak vizsgálata a fogyasztói magatartásra két FMCG vállalat példáján keresztül. International Journal of Engineering and Management Sciences, 1(1), 1-16. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2016.1.19.
Absztrakt

Az elmúlt években a cégek felismerték az imázs fontosságát, amelyet képviselnek és a termékük márkáinak építése mellett el kezdtek koncentrálni a vállalati márka formálására is. Jelen tanulmányban a vállalati márkák világát térképeztük fel két FMCG (gyorsan mozgó fogyasztási cikkek) vállalat példáján keresztül. A kutatás célja, hogy megvizsgáljuk a fogyasztók és a márkák, valamint a termékmárkák és a vállalati márkák közötti kapcsolatot, vagyis hogy hogyan befolyásolja a vállalati márka a fogyasztókat a vásárlási döntések meghozatalánál. A vásárlók céggel kapcsolatos ismeretét is megvizsgáltuk a vásárlási szokásokra. Feltételeztük, hogy a fogyasztók szempontjából a termékek közötti választást gyakran a termék és annak a márkájával kapcsolatos érzések befolyásolják és kevésbé a vállalati márkáé. Ennek ellenére, ha egy vállalat erős vállalati márkával bír, amely köré egy eszmét építettek, amelynek az üzenete hatékonyan van kommunikálva, akkor a vállalati márka létfontosságú lehet a döntéshozásnál.

Adatbázis logók