Menedzsmenttudományok

A modern branding szakirodalmi vizsgálata

Megjelent:
2025-03-13
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2025 Krisztián Csák, Csilla Juhász

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
Csák, K., & Juhász, C. (2025). A modern branding szakirodalmi vizsgálata. International Journal of Engineering and Management Sciences, 10(1), 63-73. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2025.05.
Beküldött 2025-01-30
Elfogadott 2025-03-12
Publikált 2025-03-13
Absztrakt

A modern üzleti környezetben a márkaépítés szerepe túlmutat a termékek és szolgáltatások azonosításán: alapvető tényezővé vált a vállalati siker szempontjából. A vezetői énmárka és a munkáltatói márka fontos stratégiai eszközként jelenik meg a versenyelőny elérésében, a lojalitás és az elkötelezettség növelésében. Az énmárka, mint az egyéni értékek és képességek tudatos kommunikációja, segíti a vezetőket a hitelesség és bizalom erősítésében.
A vezetői énmárka a vezető személyiségének és vezetői stílusának olyan koherens összefoglalása, amely inspiráló példaként szolgál a szervezeten belül. Emellett a munkáltatói márka a vállalati kultúrát és munkahelyi értékeket tükrözi, amely vonzóvá teheti a szervezetet a tehetséges munkavállalók számára. A tanulmány célja, hogy bemutassa, miként járulhat hozzá az énmárka, ezen belül a vezetői énmárka és a munkáltatói márka együttesen a vállalat eredményesebb működéséhez, rámutatva a márkázás különböző szintjeinek szinergiájára és ezek gazdasági, társadalmi hatásaira.

Hivatkozások
  1. [1] Bauer András – Berács József – Kenesei Zsófia, Marketing alapismeretek, AULA Kiadó Kft. 2007., ISBN 978-963-9698-16-1
  2. [2] Tarannum Jahan, Arfath Jahan, Madnoor Pallavi, M Alekhya, Maltumkar Sri Lakshmi, A Study on Importance of Branding and Its Effects on Products in Business, International Research Journal on Advanced Engineering and Management Volume 02, pp. 656-661, 2024. DOI: 10.47392/IRJAEM.2024.0091
  3. [3] Wullyatri Dewi Risma Sutanto, Kussudyarsana, The Role of Brand Trust, Brand Image, Brand Equity on Repurchase Intention, Jurnal Ilmiah Manajemen Kesatuan 12(1), pp. 119-128, 2024. DOI: 10.37641/jimkes.v12i1.2395
  4. [4] Ercis et al., The effect of brand satisfaction, trust and brand commitment on loyalty and repurchase intentions. 58, 1395–1404., 2012. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.09.1124
  5. [5] Chen, Y. S., Huang, A. F., Wang, T. Y., & Chen, Y. R., Greenwash and green purchase behaviour: the mediation of green brand image and green brand loyalty. Total Quality Management & Business Excellence, 31(1-2), 194-209., 2020.
  6. [6] Nagy, D. Molnár, K. Szikszai-Németh, A személyes márkaépítés kihívásai napjainkban. International Journal of Engineering and Management Sciences (IJEMS) Vol. 3., 2018. DOI: 10.21791/IJEMS.2018.4.40.
  7. [7] Alex Osei Bonsu, Koryoe Anim-Wright, Personal Branding : A Systematic Literature Review, International Journal of Marketing Studies; Vol. 16, No. 1, 2024. ISSN 1918-719X E-ISSN 1918-7203
  8. [8] Boztepe , T. H., Uses and gratifications approach, social media and personal branding: A study on social media users in Turkey. Communication Today, 10(1), 142–155., 2019.
  9. [9] Bokodi Márta, Vezető leszek: Felkészülés a vezetői szerepre, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, 2022. ISBN 978-963-498-521-1
  10. [10] Arruda, W., ‘Brand connection’, Executive Excellence, 21(4): 4., 2004.
  11. [11] Hai-Ming Chen and Hsin-Mei Chung, A scale for CEO personal brand measurement, S.Afr.J.Bus.Manage.,48(2), 2017. DOI: 10.4102/sajbm.v48i2.25
  12. [12] Emet Gürel, Neslihan Özmelek Tas, Büsra CETIN, Ceo Brand and CEO Branding: A Conceptual Framework, NCM Publishing House, 2022. ISBN: 978-605-73822-7-6
  13. [13] Erdoğmuş, N. & Esen, E. , Constructing the CEO Personal Brand: The Case of Four Pioneering CEOs in Turkey. Corporate Reputation Review. (21): 37–49., 2017. DOI:10.1057/s41299-017-0042-3.
  14. [14] Gürel, E. & Arslan, E., Kişisel Marka ve Kişisel Markalaşma: Bir Literatür Çalışması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 10 (3): 694-706. 2020. DOI: 10.48146/odusobiad.788591.
  15. [15] Ariyono Setiawan, Ahmad Mubarok, Efendi , Safitri Era Globalisasi, Ni Made Ika Marini, The Trend of Using Social Media Technology for Business Actors for the Branding Process. Technium Vol. 20, pp.42-48, 2024. ISSN: 2668-778X
  16. [16] Baloghová Éva, Vállalati imázs hatása a munkavállalókra, Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, BGE 2020. 1. szám, 2020. DOI: 10.33565/MKSV.2020.01.01
  17. [17] Chovan Brigitta, Munkáltatói márkaépítés szerepe a fluktuáció csökkentésében, Közép-Európai Közlemények, XII. évf. 2019/2. No. 45 pp. 115-127.
  18. [18] Azura Abdul Rahman, Nawal Esa Yazid Esa, Nurul Afiqah Ahmad, Employer Branding and Its Influence of Employee Retention: a Literature Review, International Journal Of Entrepreneurship and Management Practices, Volume 6 Issue 23 104-111, 2023. DOI: 10.35631/IJEMP.623008
  19. [19] Macey, W.H., Schneider, B., ”The Meaning of Employee Engagement”, Industrial and Organizational Psychology, 1, 3-30., 2008.
  20. [20] Héder-Rima Mária-Dajnoki Krisztina, Kultúrám a márkám – A munkáltatói márkaépítés és a szervezeti kultúra kapcsolata, Marketing & Menedzsment 2020. 2. szám, DOI: 10.15170/MM.2020.54.02.01
  21. [21] Barizsné Hadházi, E.: Etikus vezetés, egy kutatás kezdetén. Int. J. Eng. Manag. Sci. 5 (1), 188-195, 2020.
  22. [22] Godfrey, J., Mather, P. & Ramsay, A., Earnings and Impression Management in Financial Reports: The Case of CEO Changes. Abacus. 39: 95-123. 2003. DOI: 10.1111/1467-6281.00122.
  23. [23] Balmer, J. M. T., Corporate identity, corporate branding and corporate marketing – Seeing through the fog. European Journal of Marketing, 35(3/4), 248–291., 2001. DOI: 10.1108/03090560110388971