Gazdálkodástudományok

Az online bankolás hazai vizsgálata

Megjelent:
April 30, 2023
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Dóra Varga, Virág Kiss

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Varga, D., & Kiss, V. (2023). Az online bankolás hazai vizsgálata . International Journal of Engineering and Management Sciences, 8(1), 22-32. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2023.1.4.
Absztrakt

Napjainkban a digitalizáció térhódítása folyamatosan nő. A jelenlegi felnövekvő generáció már „digitális bennszülött”. A digitalizáció részeként feltétlenül említést kell tennünk az internetről, ami kiemelt szerepet tölt be mindennapi életünkben. Az interneten keresünk információt, kommunikálunk, vásárolunk. Ezen tényezők és a 2020-ban kialakult pandémia miatt az internetes ügyintézés is kiemelt fontosságúvá vált. A bankoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a megnövekedett igényekhez, amik a kényelmes, otthoni bankolást segítik elő. Kutatásunk során éppen erre a folyamatos alkalmazkodásra, és az ebből eredő fejlesztésekre koncentráltunk. A kutatás középpontjában a hazai nagybankok internet- és mobilbankjai álltak. A mintavételezés 2 időszakban zajlott. A primer kutatási eszközök közül a dokumentumelemzést és a netnográfiát választottuk. A kutatás során összehasonlítottuk a platformokon elérhető funkciókat, a mobilbankok fogyasztói megítélését és más változókat. A kutatás során kapott eredmények alapján megállapítható, hogy a hazai bankok folyamatosan fejlesztik az applikációjukat különböző trendek mentén, és igyekeznek igazodni a változó igényekhez. A legtöbb nagybank mobilbankjában komoly változásokat kellett megvalósítani, akár korábbi mobilbankjuk végleges kivezetésével. A változások erős hatást gyakorolhatnak a fogyasztókra, akikből ezen változások gyakran inkább negatív véleményt váltottak ki. Összességében a digitalizálódás ilyetén formája kiemelten fontos ezen szektorban is.  A tanulmány a Tudományos Diákköri Konferenciára készült pályamunka részleteit tartalmazza.

Hivatkozások
  1. Vigvári A. (2015): Pénzügy(rendszer)tan. Budapest, Akadémiai Kiadó.ISBN 9789630585958
  2. MNB (2022): Az elektronikus banki szolgáltatások.
  3. https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankszamlak#elektronikus-banki-szolgaltatasok (Letöltés időpontja: 2022. 05. 11.)
  4. KSH (2021): A háztartások információs- és kommunikációseszköz-használatának főbb jellemzői.
  5. https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/ikt/2020/01/index.html (Letöltés dátuma: 2022. 08. 13.)
  6. KSH (2022): Helyzetkép, 2021 – Digitális társadalom.
  7. https://ksh.hu/s/helyzetkep-2021/#/kiadvany/digitalis-tarsadalom/a-haztartasok-infokommunikacioseszkoz-hasznalata-2021 (Letöltés dátuma: 2022. 08. 13.)
  8. Balogh J. (2004): E-banking. Észak-magyarországi Regionális Munkaerőfejlesztési és Átképző központ (Szakdolgozat)
  9. MNB (2022): Internetbank.
  10. https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankszamlak/szolgaltatasok/internetbank (Letöltés időpontja: 2022. 05. 11.)
  11. MNB (2022): Mobilnetbank.
  12. https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankszamlak/szolgaltatasok/mobil-netbank (Letöltés időpontja: 2022. 05. 11.)
  13. Gál T. (2008): Mobile Banking, Mobile Trading.
  14. https://docplayer.hu/1925046-Mobile-banking-mobile-trading.html (Letöltés időpontja: 2021.09.20.)
  15. Lehota J. (2001): Marketingkutatás az agrárgazdaságban. Mezőgazda Kiadó, Budapest, 233 p. ISBN 9639358258
  16. Bányai E.−Novák P. (2011): Online üzlet és marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, 268 p. ISBN 9789630589864
  17. . Portfolio (2021): Megérkezett a friss magyar banki rangsor: így tett be a koronavírus a legnagyobbaknak
  18. https://www.portfolio.hu/bank/20210602/megerkezett-a-friss-magyar-banki-rangsor-igy-tett-be-a-koronavirus-a-legnagyobbaknak-486164 (Letöltés időpontja: 2021. 09. 03.)
Adatbázis logók