Keresés
Keresési eredmények
-
A márkázás hatásainak vizsgálata a fogyasztói magatartásra két FMCG vállalat példáján keresztül
1-16Megtekintések száma:563Az elmúlt években a cégek felismerték az imázs fontosságát, amelyet képviselnek és a termékük márkáinak építése mellett el kezdtek koncentrálni a vállalati márka formálására is. Jelen tanulmányban a vállalati márkák világát térképeztük fel két FMCG (gyorsan mozgó fogyasztási cikkek) vállalat példáján keresztül. A kutatás célja, hogy megvizsgáljuk a fogyasztók és a márkák, valamint a termékmárkák és a vállalati márkák közötti kapcsolatot, vagyis hogy hogyan befolyásolja a vállalati márka a fogyasztókat a vásárlási döntések meghozatalánál. A vásárlók céggel kapcsolatos ismeretét is megvizsgáltuk a vásárlási szokásokra. Feltételeztük, hogy a fogyasztók szempontjából a termékek közötti választást gyakran a termék és annak a márkájával kapcsolatos érzések befolyásolják és kevésbé a vállalati márkáé. Ennek ellenére, ha egy vállalat erős vállalati márkával bír, amely köré egy eszmét építettek, amelynek az üzenete hatékonyan van kommunikálva, akkor a vállalati márka létfontosságú lehet a döntéshozásnál.
-
A modern branding szakirodalmi vizsgálata
63-73Megtekintések száma:391A modern üzleti környezetben a márkaépítés szerepe túlmutat a termékek és szolgáltatások azonosításán: alapvető tényezővé vált a vállalati siker szempontjából. A vezetői énmárka és a munkáltatói márka fontos stratégiai eszközként jelenik meg a versenyelőny elérésében, a lojalitás és az elkötelezettség növelésében. Az énmárka, mint az egyéni értékek és képességek tudatos kommunikációja, segíti a vezetőket a hitelesség és bizalom erősítésében.
A vezetői énmárka a vezető személyiségének és vezetői stílusának olyan koherens összefoglalása, amely inspiráló példaként szolgál a szervezeten belül. Emellett a munkáltatói márka a vállalati kultúrát és munkahelyi értékeket tükrözi, amely vonzóvá teheti a szervezetet a tehetséges munkavállalók számára. A tanulmány célja, hogy bemutassa, miként járulhat hozzá az énmárka, ezen belül a vezetői énmárka és a munkáltatói márka együttesen a vállalat eredményesebb működéséhez, rámutatva a márkázás különböző szintjeinek szinergiájára és ezek gazdasági, társadalmi hatásaira.