Évf. 7 szám 2 (2020): Táplálkozásmarketing
Articles

Zöldség-gyümölcs fogyasztás vizsgálata a magyar fogyasztók körében

Megjelent december 31, 2020
Táplálkozásmarketing_2020_2_cover
Imola Szabó
Szent István Egyetem, Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola
Bio
Prof. Dr. habil Lehota József
Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Bio
PDF

APA

Szabó, I., & Lehota, J. (2020). Zöldség-gyümölcs fogyasztás vizsgálata a magyar fogyasztók körében. Táplálkozásmarketing, 7(2), 79–89. https://doi.org/10.20494/TM/7/2/6

E kutatás egy átfogó fókuszcsoportos vizsgálatsorozattal kereste a válaszokat a rendszeres zöldség-gyümölcs fogyasztás okaira, hogy láthassuk, az országosan alacsony szintű fogyasztás ellenére vannak elkötelezett rétegek, akiknek fontos, hogy megfelelő mennyiségű zöldséget és gyümölcs fogyasszanak, de nem azért, hogy eleget tegyenek bármilyen ajánlásnak is. Maguk miatt teszik, mert szeretik e termékeket, és szinte elképzelhetetlennek tartják, hogy ne fogyasszanak ezekből rendszeresen. E kutatás számos további kérdést is felvet, többek közt, hogy vajon egy termékhez vagy termékkategóriához való érzelmi kötődés hogyan alakítható ki, és mely életszakaszban valósítható meg? Az eredmények – még ha nem is reprezentatívak – elgondolkodtatóak a tekintetben, hogy szükséges-e a zöldségeket és a gyümölcsöket márkázni, és hogy a promóciós programokkal hogyan lehetne minél több fogyasztót elérni. Amit eddig sok kutató bizonyított már, az a tény most is megerősödött, magasabb iskolai végzettség és magasabb jövedelem magasabb elköteleződést mutat az egészséges életmód iránt. Az életszínvonal emelkedése hozhat életmód változást is, melynek része a rendszeres zöldség-gyümölcs fogyasztás.

JEL besorolás: I12, P46