Évf. 7 szám 2 (2020): Táplálkozásmarketing
Articles

Az európai országok nemzetközi piacszegmentációja sport- és egészségfogyasztás alapján

Megjelent december 31, 2020
Táplálkozásmarketing_2020_2_cover
Marietta Kiss
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem Intézet
Bio
Noémi Dóra Farkas
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem Intézet
Bio
PDF

APA

Kiss, M., & Farkas, N. D. (2020). Az európai országok nemzetközi piacszegmentációja sport- és egészségfogyasztás alapján. Táplálkozásmarketing, 7(2), 33–49. https://doi.org/10.20494/TM/7/2/3

Kutatásunkban a háztartások egészségügyi, sport- és rekreációs kiadásai alapján szegmentáljuk az európai országokat, rámutatva arra, hogy e kiadások mértéke összefüggést mutat a fejlettség egyéb dimenzióival. Sportfogyasztás alapján az európai országok négy, egészségfogyasztás alapján pedig három klaszterét sikerült elkülöníteni, melyek olyan eltérő jellegzetességeket mutatnak, melyek akár a gazdaság- és társadalompolitika, akár az egészségügyi, sport- és rekreációs piacon tevékenykedő, nemzetközi terjeszkedést fontoló profitorientált vállalkozások számára hasznos tanulságokkal szolgálhatnak arra vonatkozóan, hogy mely piacokra érdemes első körben terjeszkedniük. A kelet- és közép-európai országok még mindig jelentős lemaradást mutatnak az életminőség, a gazdasági fejlettség, valamint a sport- és egészségfogyasztás területén is (így kevésbé vonzó piacot jelentenek az ezen a területen tevékenykedő vállalatok számára), ez alól kivételt és Magyarország számára egyfajta követendő példát jelent Szlovénia.

JEL besorolás: I12, I14, I15, M30, Z20