Évf. 9 szám 1 (2022): Táplálkozásmarketing
Articles

Az önkontroll és az evési magatartás szerepe az elhízásban a fiatalok körében

Megjelent június 30, 2022
Táplálkozásmarketing_2022_1_borító
Dr. Prónay Szabolcs
Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, Üzleti Tudományok Intézete
Dalma Krisztik-Pető
Szegedi Tudományegyetem
PDF

APA

Prónay, S., & Krisztik-Pető, D. (2022). Az önkontroll és az evési magatartás szerepe az elhízásban a fiatalok körében . Táplálkozásmarketing, 9(1), 3–15. https://doi.org/10.20494/TM/9/1/1

Az elhízás és a kapcsolódó betegségek kezelése napjainkban globális szinten probléma. Ez nemcsak az egyén, hanem a gazdaság számára is óriási teher. Ezek a betegségek azonban megfelelő táplálkozással megelőzhetők. Kutatásunk célja a testsúlykontrollra és az elhízásra ható tényezők megismerése. Jelen tanulmányban kutatási területünket két kulcstényezőre szűkítjük le: az evési magatartásra és az önkontrollra. Ezen összefüggések vizsgálatára egy kutatási modellt hoztunk létre. Elméleti modellünket a részleges legkisebb négyzetek (PLS) technikával vizsgáltuk, amely a strukturális egyenletek modell (SEM) egyik legszélesebb körben használt technikája a látens változó modellezésben. Eredményeink azt mutatják, hogy a BMI szintet az evési magatartás befolyásolja, az önkontroll pedig az evési magatartáson keresztül hat a testsúlyra.

JEL-kódok: I12, M31