Cikkek

MUSIC EDUCATION OF THE UNDERGRADUATE STUDENTS OF BALLET PEDAGOGY AT THE SS. CYRIL AND METHODIUS UNIVERSITY IN SKOPJE, FACULTY OF MUSIC

Megjelent:
2021-03-15
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Macedón Tudományos és Kulturális Közlemények

Licencfeltételek / License Terms

Copyright Transfer: The author(s) transfer the copyright of the article to the journal. This includes the right to publish, distribute, and promote the article in both electronic and print formats.

Usage Rights: The journal has full rights to use, distribute, and republish the article.

Consent to Publish: The authors consent to the article being published by the journal and agree to the journal's copyright policy.

Ethical Statement and Permissions: The authors confirm that their article adheres to ethical standards of scholarly research and that they have obtained necessary permissions, including institutional approvals and copyright permissions.

Open Access Statement (optional): If the journal is open access, the journal ensures that the article is freely accessible to readers and accepts the terms of open access publication.

License: This work is licensed under a .

 

Licencfeltételek

Szerzői jogok átruházása: A szerző(k) átruházzák a cikk szerzői jogait a folyóiratra. Ez magában foglalja a cikk elektronikus és nyomtatott formában történő közzétételének, terjesztésének és promóciójának jogát.

Felhasználási jogok: A folyóirat teljes körű rendelkezési joggal bír a cikk felett, beleértve annak újra publikálását, terjesztését és promócióját.

Hozzájárulás a közzétételhez: A szerzők hozzájárulnak ahhoz, hogy a cikket a folyóirat közzétegye, és elfogadják a folyóirat szerzői jogi politikáját.

Etikai nyilatkozat és engedélyek: A szerzők megerősítik, hogy a cikkük megfelel a tudományos kutatás etikai normáinak, és rendelkeznek a szükséges engedélyekkel, beleértve az intézményi jóváhagyásokat és szerzői jogi engedélyeket.

Nyilatkozat a nyílt hozzáférésről (opcionális): Ha a folyóirat nyílt hozzáférésű, a folyóirat biztosítja, hogy a cikk szabadon elérhető legyen az olvasók számára, és elfogadják a nyílt hozzáférésű közzététel feltételeit.

Licenc: Ez a mű a alatt licencelt.

 
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum: APA
KOLAROVSKA GMIRJA, V. (2021). MUSIC EDUCATION OF THE UNDERGRADUATE STUDENTS OF BALLET PEDAGOGY AT THE SS. CYRIL AND METHODIUS UNIVERSITY IN SKOPJE, FACULTY OF MUSIC . Macedonian Scientific and Cultural Announcements, 4(1), 15-20. https://doi.org/10.56309/mtkk.v4i1.10863
Absztrakt

Balettpedagógia alapszakos hallgatók zeneoktatása a Szkopjei Szent Cirill és Metód Egyetem Zeneművészeti Karán

Szkopjei Szent Cirill és Metód Egyetem Zeneművészeti Karán a balettpedagógia szak, a 2010/2011-es akadémiai évben indult, klasszikus balett és kortárstánc szakirányon. A képzési programok előkészítése során kiemelt figyelmet fordítottak a zenei tantárgyak leendő táncosok és táncoktatók képzésébe való bevonására. A tanulmányok első évében a zenei alapozás a Zeneelmélet kötelező tárgy kereteiben történik. A továbbiakban a hallgatóknak lehetőségük nyílik a zenetörténetet és zeneelméletet, a népzenét bemutató fakultatív tantárgyak választására. E tanulmányok keretében a zenét tágabb kulturális kontextusban, a zene- és táncművészet összefüggéseinek aspektusából ismerhetik meg.

Музыкальное образование студентов бакалавриата балетной педагогики на факультете музыкального искусства Университета им. Св. Кирилла и Мефодия в Скопье

Обучение балетной педагогике (классический балет и современный танец) на факультете музыкального искусства Университета им. Св. Кирилла и Мефодия в Скопье началось в 2010/2011 учебном году. В процессе подготовки учебных программ особое внимание уделялось вопросу включённости музыкально-теоретических и исторических дисциплин в комплексное обучение будущих профессиональных танцоров и педагогов балета и современного танца. На первом курсе студенты получают базовое музыкальное образование, изучая обязательный предмет Теория музыки. Затем у студентов появляется возможность расширить свои знания путём самостоятельного выбора предметов из области музыкальной теории, истории и эстетики, а также музыкального фольклора, что способствует осознанию более широкого культурного контекста и взаимосвязи между музыкальным и танцевальным искусствами.

Hivatkozások
  1. Безуглая, Галина Александровна. Музыкальный анализ в работе педагога-хореографа. Санкт-Петербург: Издательство “Лань“; Издательство “Планета музыки“, 2015.
  2. Филиповска, Снежана. Историја на балетот. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, 2013.
  3. Gordon, Edwin E. Learning Sequences in Music. Skill, Content and Patterns. A Music Learning Theory. 2003 Edition. Chicago: GIA Publications, Inc., 2003.
  4. Gordon, Edwin E. The Aural / Visual Experience of Music Literacy. Reading and Writing Music Notation. Chicago: GIA Publications, Inc., 2004.
  5. Pinczésné Palásthy, Ildikó, Fülekiné Joó, Anikó, Molnár-Tamus, Viktória, and Szabóné Fodor, Adrienne. "A jövő tanítói és a művészetek." OXIPO: interdiszciplináris e-folyóirat 3, no. 2 (2021): 25-44.
  6. Pinczésné Palásthy, Ildikó, Fülekiné Joó, Anikó, Molnár-Tamus, Viktória, and Szabóné Fodor, Adrienne. 2021. “A Művészeti Nevelés és a Tanítóképzés.” In Szakmódszertani És Pedagógiai Tanulmányok a Világjárvány Idején edited by Karlovitz, János Tibor, 111–118.
  7. Шавердян, Александр Исаакович, ред. Чайковский и театр: статьи и материалы. Москва; Ленинград: Искусство, 1940.