MUSIC EDUCATION OF THE UNDERGRADUATE STUDENTS OF BALLET PEDAGOGY AT THE SS. CYRIL AND METHODIUS UNIVERSITY IN SKOPJE, FACULTY OF MUSIC
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2022 Macedón Tudományos és Kulturális Közlemények
Licencfeltételek / License Terms
Copyright Transfer: The author(s) transfer the copyright of the article to the journal. This includes the right to publish, distribute, and promote the article in both electronic and print formats.
Usage Rights: The journal has full rights to use, distribute, and republish the article.
Consent to Publish: The authors consent to the article being published by the journal and agree to the journal's copyright policy.
Ethical Statement and Permissions: The authors confirm that their article adheres to ethical standards of scholarly research and that they have obtained necessary permissions, including institutional approvals and copyright permissions.
Open Access Statement (optional): If the journal is open access, the journal ensures that the article is freely accessible to readers and accepts the terms of open access publication.
License: This work is licensed under a .
Licencfeltételek
Szerzői jogok átruházása: A szerző(k) átruházzák a cikk szerzői jogait a folyóiratra. Ez magában foglalja a cikk elektronikus és nyomtatott formában történő közzétételének, terjesztésének és promóciójának jogát.
Felhasználási jogok: A folyóirat teljes körű rendelkezési joggal bír a cikk felett, beleértve annak újra publikálását, terjesztését és promócióját.
Hozzájárulás a közzétételhez: A szerzők hozzájárulnak ahhoz, hogy a cikket a folyóirat közzétegye, és elfogadják a folyóirat szerzői jogi politikáját.
Etikai nyilatkozat és engedélyek: A szerzők megerősítik, hogy a cikkük megfelel a tudományos kutatás etikai normáinak, és rendelkeznek a szükséges engedélyekkel, beleértve az intézményi jóváhagyásokat és szerzői jogi engedélyeket.
Nyilatkozat a nyílt hozzáférésről (opcionális): Ha a folyóirat nyílt hozzáférésű, a folyóirat biztosítja, hogy a cikk szabadon elérhető legyen az olvasók számára, és elfogadják a nyílt hozzáférésű közzététel feltételeit.
Licenc: Ez a mű a alatt licencelt.
Hogyan hivatkozzuk
Absztrakt
Balettpedagógia alapszakos hallgatók zeneoktatása a Szkopjei Szent Cirill és Metód Egyetem Zeneművészeti Karán
Szkopjei Szent Cirill és Metód Egyetem Zeneművészeti Karán a balettpedagógia szak, a 2010/2011-es akadémiai évben indult, klasszikus balett és kortárstánc szakirányon. A képzési programok előkészítése során kiemelt figyelmet fordítottak a zenei tantárgyak leendő táncosok és táncoktatók képzésébe való bevonására. A tanulmányok első évében a zenei alapozás a Zeneelmélet kötelező tárgy kereteiben történik. A továbbiakban a hallgatóknak lehetőségük nyílik a zenetörténetet és zeneelméletet, a népzenét bemutató fakultatív tantárgyak választására. E tanulmányok keretében a zenét tágabb kulturális kontextusban, a zene- és táncművészet összefüggéseinek aspektusából ismerhetik meg.
Музыкальное образование студентов бакалавриата балетной педагогики на факультете музыкального искусства Университета им. Св. Кирилла и Мефодия в Скопье
Обучение балетной педагогике (классический балет и современный танец) на факультете музыкального искусства Университета им. Св. Кирилла и Мефодия в Скопье началось в 2010/2011 учебном году. В процессе подготовки учебных программ особое внимание уделялось вопросу включённости музыкально-теоретических и исторических дисциплин в комплексное обучение будущих профессиональных танцоров и педагогов балета и современного танца. На первом курсе студенты получают базовое музыкальное образование, изучая обязательный предмет Теория музыки. Затем у студентов появляется возможность расширить свои знания путём самостоятельного выбора предметов из области музыкальной теории, истории и эстетики, а также музыкального фольклора, что способствует осознанию более широкого культурного контекста и взаимосвязи между музыкальным и танцевальным искусствами.
Hivatkozások
- Безуглая, Галина Александровна. Музыкальный анализ в работе педагога-хореографа. Санкт-Петербург: Издательство “Лань“; Издательство “Планета музыки“, 2015.
- Филиповска, Снежана. Историја на балетот. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, 2013.
- Gordon, Edwin E. Learning Sequences in Music. Skill, Content and Patterns. A Music Learning Theory. 2003 Edition. Chicago: GIA Publications, Inc., 2003.
- Gordon, Edwin E. The Aural / Visual Experience of Music Literacy. Reading and Writing Music Notation. Chicago: GIA Publications, Inc., 2004.
- Pinczésné Palásthy, Ildikó, Fülekiné Joó, Anikó, Molnár-Tamus, Viktória, and Szabóné Fodor, Adrienne. "A jövő tanítói és a művészetek." OXIPO: interdiszciplináris e-folyóirat 3, no. 2 (2021): 25-44.
- Pinczésné Palásthy, Ildikó, Fülekiné Joó, Anikó, Molnár-Tamus, Viktória, and Szabóné Fodor, Adrienne. 2021. “A Művészeti Nevelés és a Tanítóképzés.” In Szakmódszertani És Pedagógiai Tanulmányok a Világjárvány Idején edited by Karlovitz, János Tibor, 111–118.
- Шавердян, Александр Исаакович, ред. Чайковский и театр: статьи и материалы. Москва; Ленинград: Искусство, 1940.