Cikkek

A munkáltatói márkaépítés és a z generáció munkahelyválasztási preferenciái

Megjelent:
2024 April 23
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Varga, A., & Héder-Rima, M. (2024). A munkáltatói márkaépítés és a z generáció munkahelyválasztási preferenciái. Gazdálkodástudományi Közlemények, 9(1), 67-74. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14255
Absztrakt

A munkáltatói márkaépítés szerepe felerősödött az elmúlt években, ma már sokkal fontosabb egy munkahely külső megítélése is. A munkavállalók megváltozott igényekkel kezdenek bele az álláskeresésbe. Ahhoz, hogy egy szervezet felkeltse a pályakezdők érdeklődését, olyan tényezőket kell kialakítaniuk a munkaadóknak, amitől vonzónak fognak tűnni a munkaerőpiacon. A téma aktualitását tekintve a kutatással bemutatjuk a munkavállalással kapcsolatos preferenciákat, munkáltatói márkaépítés jelentőségét, megvalósítását, illetve átfogó képet törekszünk nyújtani ennek eszközeiről, mindezt a Z generáció véleményén keresztül mutatva be. Vállalati honlapokat vizsgálva bemutatjuk, hogy milyen munkáltatói márka elemeket használnak az egyes cégek a honlapjaikon. Kérdőíves felmérésből információt kapunk arról, hogy a Z generáció leginkább az online térben keres állást, rövid és középtávon tervez egy munkahelyen maradni, a KKV-k az elsődleges célpontjaik, a munkáltatói márka elemek közül pedig a munkahelyi légkör és a fejlődési lehetőségek számítanak nekik leginkább.

Hivatkozások
  1. BENCSIK A. – HORVÁTH-CSIKÓS G. – JUHÁSZ T. (2017): Az Y és a Z generációval szembeni előítéletek. TAYLOR Gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat. 9. évf. 2. sz. pp. 121-128.
  2. DAJNOKI K. (2014): HR sajátosságok feltárása vezetői mélyinterjúk alapján megváltozott munkaké-pességű személyeket foglalkoztató szervezeteknél. Közép-Európai Közlemények. 7. évf. 26-27. sz. pp. 185-195.
  3. DAJNOKI K. – HÉDER M. (2017): „Új szelek fújnak” – a HR válasza a globalizáció és a változás kihí-vásaira. Hadtudomány: A magyar tudományi társaság folyóirata. 27. évf. E-szám. pp. 84-93.
  4. DAJNOKI K. – KUN A. I. (2016): Frissdiplomások foglalkoztatásának jellemzői az agrárgazdaságban. Gazdálkodás. 60. évf. 4. szám pp. 289-304.
  5. GARAI-FODOR M. – JÄCKEL K. (2018): Kvalitatív kutatási eredmények a Z generáció körében-milyen karrierről álmodnak, milyen munkahelyen dolgoznának szívesen a „Z”-k. In. Vállalkozásfejlesz-tés a XXI. században VIII./1. Integrált vállalkozásfejlesztési megoldások. (szerk.: CSISZÁRIK-KOCSIR Á. – GARAI-FODOR M.) Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar. Budapest. pp. 70-80.
  6. GÉRING Zs. (2014): Tartalomelemzés: A virtuális és a „valós” világ határában. Kultúra és Közösség. 5. évf. 1. sz. pp. 9-24.
  7. HÉDER-RIMA M. – DAJNOKI K. (2020): „Kultúrám a márkám – A munkáltatói márkaépítés és a szervezeti kultúra kapcsolata”. Marketing & Menedzsment. 54 évf. 2. sz. pp. 5-15. doi: 10.15170/MM.2020.54.02.01.
  8. KAJOS A. – BÁLINT B. (2014): A marketingszemlélet és a HR találkozása. Vezetéstudomány. 45. évf. 6. sz. pp. 69-79.
  9. SZABÓ A. (2016): A munkavállalói elkötelezettség növelésének hatása és lehetőségei. Opus et Educa-tio. 3. évf. 4. sz. pp. 439-450.
  10. SZABÓ K. – KELEMEN A. – KŐMÍVES P. M. (2017): Az Y generáció és az álláskeresés. Műszaki és Menedzsment Tudományos Közlemények. 2. évf. 4. sz. pp. 490-501.
  11. I1: Az Y és Z generáció csupán 16 %-a maradna 10 évig jelenlegi munkahelyén. http://hrpwr.hu/megtartas/cikk/
  12. az_y_es_z_generacio_csupan_16__a_maradna_10_evig_jelenlegi_munkahelyen (Letöltve: 2020.04.11).
  13. I2: Employer brandind 101. https://imaginasium.com/wp-content/uploads/2019/08/
  14. EmployerBrand101-vF-1.pdf (Letöltve: 2020.02.21.)
  15. I3: CEOs Need to Pay Attention to Employer Branding. https://hbr.org/2015/05/ceos-need-to-pay-attention-to-employer-branding (Letöltve: 2020.03.02.)
  16. I4: Say:Do Ratio – How To Be More Reliable. https://businessanalystlearnings.com/business-analyst-career/2018/1/13/saydo-ratio-how-to-be-more-reliable (Letöltve: 2020. 02. 24.)
  17. I6: Employer Brand Research. https://www.randstad.hu/employer-brand-research/employer-brand-research-hungary-2019/ (Letöltve: 2020.04.15.)