Cikkek

A kávéfogyasztási szokások vizsgálata a magyar lakosság körében

Megjelent:
2024 April 23
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Oláh, B., & Mihály-Karnai, L. (2024). A kávéfogyasztási szokások vizsgálata a magyar lakosság körében. Gazdálkodástudományi Közlemények, 9(1), 41-46. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14251
Absztrakt

A kávé egy népszerű ital, melynek számos változata ismert. Őshazájának Etiópiát tartják, azonban napjainkban több mint 80 ország termeli, a kávéövön belül. A Földön, 2019-es adatok alapján, 9,6 millió hektáros területen 8,3 millió tonna kávét termesztenek meg, hektáronként átlagosan 0,86 tonnát. A legnagyobb termesztő Brazília, a megtermelt összmennyiség mintegy 40%-át adja. Mindemellett a hazai fogyasztás is évről évre növekvő tendenciát mutat. Magyarországon 2018-as adatok alapján az évi egy főre jutó kávéfogyasztás 3,1 kilogramm volt, mellyel a világ kávéfogyasztási listáján a 24. helyet foglalta el. 2019-ben, hazánkban a kávé piac 68 millió eurós évi bevételre tett szert. A szegmens bevétele az előző évek adatait tekintve folyamatos növekedést mutat. Legfőbb célkitűzésünk a kávéfogyasztási szokások feltárása hazai szinten, szekunder adatgyűjtésre alapozott kérdőíves felmérés eredményei által. További célunk feltárni, hogy mi befolyásolja a hazai fogyasztókat kávéfogyasztás és vásárlás szempontjából, milyen elveket tartanak fontosnak és kevésbé fontosnak.

Hivatkozások
  1. SZUNA N. (2016): Kávé - Csészével a világ körül. Budapest: Centrál Médiacsoport Zrt., Budapest,
  2. p.
  3. Statista Magyarország adatai https://www.statista.com/outlook/cmo/hot-drinks/coffee/
  4. hungary?currency=eur (Letöltve: 2020.04.08.)
  5. Euromonitor International, Kávéfogyasztás fejenként. https://coffeforus.com/coffee-consumption-by-country-top/ (Letöltve: 2020.04.09.)
  6. KOZÁK Á. – HOFFMANN M. – VERES Z. – BACHER J. – KOMÁROMI N. – SUGATAGI G. (2006): Primer Vizsgálatok. In: Bevezetés a piackutatásba Akadémiai Kiadó Zrt., Budapest. pp.66-67.
  7. HORVÁTH GY. (2004): A kérdőíves módszer. Műszaki Könyvkiadó Kft., Budapest.
  8. NÉBIH, 834/2007/EK – Öko rendelet https://portal.nebih.gov.hu/-/okologiai-gazdalkodas (Letöltve: 2020.03.27.)
  9. SZITTNER A. (2005): Lehet más a bevásárlás. Védegylet, Budapest.
  10. KSH (2020), Egyes termékek és szolgáltatások havi, országos fogyasztói átlagára, Központi Statisztikai Hivatal https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/
  11. xstadat_evkozi/e_qsf005i.html (Letöltve: 2020.03.27.)