Cikkek

Egyetemisták véleménye a társadalmi felelősségvállalásról (CSR)

Megjelent:
2012-12-30
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Tordai, G. (2012). Egyetemisták véleménye a társadalmi felelősségvállalásról (CSR). Gazdálkodástudományi Közlemények, 4(1), 159-166. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14005
Absztrakt

A gazdasági és ökológiai rendszer együttes működését, az ember és a természet viszonyát diszharmónia jellemzi, mely orvoslására tudatos, felelős magatartás és cselekvés szükséges. Egyre több cég, felelős gondolkodású vezetője, a profitmaximalizáláson túl önkéntesen jogi, etikai, erkölcsi, környezetvédelmi és társadalmi szempontokat is beépít a cég céljai, értékei közé, vagyis felismerték, hogy az üzleti élet világa nem egy hermetikusan zárt terület, hanem kapcsolatban áll szűkebb és tágabb környezetével, vagyis a társadalommal és a természeti környezettel. Számos szakirodalomban olvashatjuk, hogy az elmúlt évtizedekben a vállalatok fokozódó erőfeszítést tesznek annak érdekében, hogy felelős magatartásukat nyilvánosságra hozzák, tájékoztassák a fogyasztókat, remélvén, hogy a fogyasztók bizalmat szavaznak terméküknek, szolgáltatásuknak. Azonban kevesebbet olvashatunk arról, hogy a fogyasztók hogyan vélekednek a cégek felelős magatartásával kapcsolatban. Jelen tanulmány célja az volt, hogy bemutassam Egyetemünk turizmus-vendéglátás valamint kereskedelem és marketing szakon tanuló végzős hallgatóinak véleményét a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban. Érdekesnek tartottam megvizsgálni, hogy van-e különbség a két szakon tanulók érdeklődése, véleménye, tájékozottsága között a vizsgált témában; befolyásolja-e a hozzáállásukat nemük, illetve származási helyük.

Hivatkozások
  1. Aguirre, A. – Castillo, A. M. – Tous, D. (2003): Administración de organizaciones en el entorno actual. Edición Pirámide, Madrid, 10-13 p.
  2. Csáfor H. – Csete M. – Csigéné N. N. – Füle M. – Pálvölgyi T. – Szlávik J. (2009): A vállalatok társa-dalmi felelősségvállalása. (Szerk.: Szlávik J.), Complex Kiadó Jogi és Üzleti Tartalomszolgáltató Kft., Budapest, 25-63 p., 291 p.
  3. Malhotra N. K. (2008): Marketingkutatás. Akadémiai kiadó, Budapest, 504 p.
  4. Murray R. S. (1995): Statisztika elmélete és gyakorlata SI mértékegységgel. Panem Kft., Budapest, 383-384 p.
  5. Odor K. (2008): Élelmiszer-gazdasági vállalatok környezettudatos magatartásának vizsgálata. Doktori Ph.D. értekezés, Debreceni Egyetem, Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma, Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar, Vidékfejlesztési és Agrárgazdaságtani Tanszék, Debrecen, 17-30 p.
  6. Perrini F. (2005): Building an European Portait of Corporate Social Resposability Reporting. European Management Journal Vol. 23, No. 6, 611-627 p.
  7. (7) Szűcs I. (2002): Alkalmazott statisztika, Agroinform Kiadó, Budapest, 552 p.
  8. Tóth G. (2007): A valóban felelős vállalat, Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület, Budapest, 14-55 p.
  9. Zsolnai L. (2001): Ökológia, gazdaság, etika. Helikon Kiadó, Budapest, 96-99 p.