Cikkek

A turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek helyzetének értékelése a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. Példáján keresztül

Megjelent:
2012-12-30
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Molnár, S. (2012). A turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek helyzetének értékelése a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. Példáján keresztül. Gazdálkodástudományi Közlemények, 4(1), 133-138. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/14001
Absztrakt

Az elmúlt években a turizmus ágazata a gazdasági, társadalmi és környezeti hatásoknak köszönhetően jelentős változáson esett, s kialakult a modern turizmus, amely azonban egy folyamatos versenyhelyzetet teremtett a turizmusban érdekelt szolgáltatók számára. Mindenki igyekszik kivívni a piac és a fogyasztók elismerését, valamint folyamatos fejlődés mellett fenntartani a turisták érdeklődését és elégedettségét. Azonban az egyre erősödő piaci versenyben ez nem egyszerű feladat. Ebben a helyzetben fontos, hogy a szolgáltatók lépést tudjanak tartani a versenytársakkal. Ehhez szükség van egy komplex turisztikai termékre, erős marketing tevékenységre, valamint fontos, hogy a szolgáltatók felismerjék lehetőségeiket. Azonban a gazdasági válság hatása és a turisztikai szokások átalakulása jelentősen megnehezíti a szolgáltatók önálló, sikeres piaci fellépését. Éppen ezért, mind desztinációs, mind magasabb szinteken elengedhetetlen egy sikeres turisztikai irányítási rendszer kiépítése.  Dolgozatom fő célkitűzése a TDM szervezetek helyzetének értékelése volt a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. példáján keresztül. A kutatások eredményeként úgy vélem, hogy a szervezeti rendszer kiépítése jó irányba halad, ezt támasztják alá a hajdúszoboszlói szervezetnél tapasztaltak is. Egy ilyen jellegű együttműködés jelentős előrelépést jelenthet a turisztikai irányításban, s nagyban hozzájárul a turizmus fejlődéséhez. Ezt jól bizonyítja a szervezetek növekvő száma és a Magyar TDM Szövetség kialakítása is.

Hivatkozások
  1. Hajdúszoboszlói Vendéglátók Egyesülete (2010): Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. – Szolgál-tatásfejlesztési cselekvési terv, Hajdúszoboszló, 7-11.pp.;15-23.pp.
  2. I1:http://hajduszoboszlo.eu /digitalcity/projects/szoboszlo/homepage.jsp?dom=BAAFKGQA&fmn=BAAFKAPK&prt=BAAFKAPH&men=BAAFKAPI, Hajdúszoboszló története (Letöltve: 2012. 07.22.)
  3. I2: http://hajduszoboszlo.hu /rolunk-weboldalrol, A Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. bemu-tatása (Letöltve: 2012.08.22.)
  4. I3: www.hajduszoboszlo.hu, Hajdúszoboszló turisztikai honlapja
  5. INTERJÚALANYOK: Lévay (2012): Lévay Enikő, Hajdúszoboszló Város Önkormányzata, Hajdúszo-boszló, Forman (2012): Forman Annamária, Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft., Hajdúszobosz-ló Rideg (2012): Rideg Csaba, Mátyás Király Gyógyszálloda, Hajdúszoboszló, Istók (2012): Istók Csaba, Barátság Gyógy- és Wellness Szálloda, Hajdúszoboszló, Pinczés (2012): Pinczés Károly, Kemencés Csárda és Panzió, Hajdúszoboszló, Nyikos (2012): Nyikos Lajos, Kemencés Csárda és Panzió, Hajdú-szoboszló, Márkus (2012): Márkus Sándor, Hotel Aurum****; Park Hotel Ambrózia ***; In Hotel ***; Family Club