Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Kiválasztott formátum:
APA
Kristóf, E. (2012). „Reál” saját márka fogyasztói elégedettség mérése. Gazdálkodástudományi Közlemények, 4(1), 115-124. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/13999
Absztrakt
A saját márkák kezdetben kiforratlanok voltak csomagolás és beltartalmi érték tekintetében egyaránt. Napjainkra azonban a kereskedelmi márkák méltó vetélytársává váltak a gyártói márkáknak. Kutatásom tárgya a vásárlói elégedettségmérés a Reál Hungária Élelmiszer Kft. által készített és forgalmazott „Reál” jelöléssel ellátott termékek segítségével. Dolgozatom eredménye alapján elmondható, hogy a származás, mint vásárlási szempont negyedik helyen szerepel, vagyis kijelenthető, hogy etnocentrizmus jelenleg nem tapasztalható a kereskedelemben. A fogyasztók pedig konkrét csoportokba sorolhatóak vásárlási szokásaik alapján.
Hivatkozások
- ACNIELSEN (2012): http://hu.nielsen.com/site/20120223.shtml (letöltve: 2012. 2. 28.)
- AGÁRDI I. (2010): Kereskedelmi marketing és menedzsment. Akadémiai Kiadó Zrt, Budapest, pp. 21.
- Clark, R. (2001): Kereskedelmi láncok saját márkás termékei Magyarországon. Élelmiszer, augusztus, pp. 18–19.
- GERELY É. (2011): Az Észak-alföldi régióban végzett teljesítménymenedzsment vizsgálat egy módsze-rének ismertetése a verseny- és közszférában. Közép–Európai Közlemények, 4. évf. 1. sz., pp. 210.
- HUSZTINÉ HAJDÚ E. (2010): A vevői elégedettség szerepe a gazdasági növekedésben. http://www.shp.hu/hpc/userfiles/energonplusz/a_vevoi_elegedettseg_szerepe_a_gazdasagi_novekedesben.pdf (letöltve: 2011. 7. 29.)
- NARESH K. MALHOTRA (2008): Marketingkutatás. Akadémia Kiadó, Budapest, pp. 366. 613. 614. 616. 617. 633.
- Németh Sz.- Tóth J. 2004: Reál kereskedelmi kézikönyv.
- SAJTOS L. – MITEV A. (2006): SPSS kutatási és adatelemzési kézikönyv. Alinea Kiadó, Budapest, pp. 245–282.