Cikkek

Kereskedelmi márkás termékek vásárlói elégedettségének vizsgálata a vásárlók és a kereskedő szemszögéből

Megjelent:
2024-02-19
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Kristóf, E. (2024). Kereskedelmi márkás termékek vásárlói elégedettségének vizsgálata a vásárlók és a kereskedő szemszögéből. Gazdálkodástudományi Közlemények, 4(1), 27-36. https://ojs.lib.unideb.hu/gazdalkodaskozlemenyek/article/view/13810
Absztrakt

A vizsgálat célja az utóbbi évekre jellemző kereskedelmi irányvonalak bemutatása, a saját márka növekvő forgalmazásával „kereskedelmi hatalmi erők” jönnek létre a piacon. E feladat teljesítéséhez a fogyasztói kérdőíves módszer mellett a kiskereskedő beszerzési vezetővel, boltcsoportvezetővel, bolthálózati menedzserrel interjút és mélyinterjút is készítettem. A sokaságot az ALFI-KER Kft. vevői köre képezte a mintanagyság 150 vevő volt. A 17 szempontot 6 faktorra csoportosítva elemeztem a vásárlói döntést a Reál Hungária Élelmiszer Kft. által gyártott saját márkás termékek értékesítésében.

Hivatkozások
  1. Agárdi I. (2010): Kereskedelmi marketing és menedzsment. Akadémiai Kiadó Zrt, Budapest, pp. 21.-26.
  2. ACNielsen, Reál Hungária élelmiszer Kft számára készített kimutatás
  3. Juhász A. – Jankuné K. Gy. – König G. – Stauder M. – Tunyoginé N. V. (2010): A kereskedelmi már-kás termékek gyártásának hatása az élelmiszer kiskereskedelemre és a beszállítókra. Agrárgazdasági könyvek, 2010. 5. sz., Agrárgazdasági Kutatóintézet, Budapest, pp. 54.
  4. Kurucz A: Kereskedelmi vállalkozások gazdálkodása, Előadás, Sopron 2004-2005 tanév I. félév www.kurucza.anre.hu/forras/Kergazdjel.doc (letöltve:2011. 07. 26.)
  5. Naresh K. M. (2008): Marketingkutatás. Akadémia Kiadó, Budapest, pp. 607– 608.
  6. Nagy J. 2005: Élelmiszeripari tendenciák, Műhelyesettanulmány, http://edok.lib.uni-corvinus.hu/86/1/Nagy58.pdf (letöltve: 2011. 04. 11.)
  7. Simon H. – Homburg C. (1995): Kondenzufriedenheit. Konzepte, Methoden, Erfahrungen, Wiesbaden: Gabler pp. 36.
  8. Stauder M. (2010): Az élelmiszer-kereskedelmi rendszer átalakulásának hatása a hazai termelők piaci helyzetére. Doktori (PhD) értekezés, Szent István Egyetem, Gödöllő, Gazdálkodás- és Szervezéstudo-mányok Doktori Iskola, pp. 183.