Keresés
Keresési eredmények
-
Szakképzés 4.0 és a mérnöktanár-képzés
12-23Megtekintések száma:168A mérnöktanár-képzés a regionális iparfejlesztés összetett folyamatának egyik apró, de fontos eleme. A korszerű ipari termelés új szerepköröket (munkaköröket) és új kompetenciákat igényel. Ezekre figyelni kell a műszaki képzés minden szintjén, ha felelősen gondolkodunk, és meg akarjuk alapozni a végzett műszaki szakemberek sikeres karrierjét. A mérnöktanár-képzésből kerülnek ki a középfokú szakképzés új tanárgenerációi, az ő szemléletük határozza meg a szakképzés mindennapjait a következő évtizedekben. A képző intézményeknek érzékenyeknek kell lenniük az aktuális és a jövőbeli elvárásokra, a képzési programjuk és az oktatási módszereik megújításával támogatniuk kell a szakképzési rendszer törekvéseit az iparfejlesztés humán erőforrásának biztosításában.
-
Mérnöktanár-képzés – Modellalkotás, szakmai szókincsfejlesztés, tantárgyi kapcsolatok
61-71Megtekintések száma:99A mérnöktanár-képzésből kerülnek ki a szakképzés leendő tanárai. Debreceni Egyetem Műszaki Karán öt specializáción folyik mérnöktanár-képzés, kooperatív képzési formában. A képzésben résztvevő vállalati szakemberek a korszerű szakmai tudással oktatják a jövő mérnöktanárait. Jelen cikk célja a mérnöktanár-képzésben résztvevő tanárjelöltek eddigi pedagógiai tapasztalatainak összefoglalása, a tanárjelöltek óraterveinek tartalmi elemzése alapján. A vizsgálat a mérnöktanár képzés során alkalmazott modellalkotásra, szakmai szókincs fejlesztésére, illetve az egyes tantárgyak közötti kapcsolatokra irányul.
-
Mérnöktanár-képzés – Taneszközök kiválasztása
89-96Megtekintések száma:106A mérnöktanár-képzésből kerülnek ki a szakképzés leendő tanárai. A diákoknak a tanulás javítása érdekében megfelelő oktatási eszközökre van szükségük, melyek elősegítik az interakciót és ösztönző tanulási környezetet biztosítanak. Jelen cikk a leendő mérnöktanárok taneszköz választásával és használatával foglalkozik a szakképző iskolákban folytatott tanítási gyakorlat után.
-
Mérnöktanár-képzés – Tanárjelöltek önértékelése
1-11Megtekintések száma:151A mérnöktanár-képzésből kerülnek ki a szakképzés leendő tanárai. A mérnöktanár-képzés végén e hallgatóknak önértékelést kell írniuk a legjelentősebb tapasztalataikról. Jelen cikk a leendő mérnöktanárok önértékelésének fejlődésével foglalkozik a szakképző iskolákban folytatott tanítási gyakorlat után. A képzés hallgatói különféle készségeik fejlődéséről számoltak be, illetve az eredmények szerint a hallgatók úgy vélik, hogy a tanítási gyakorlat nagyon jelentős hozzáadott értéket képviselt a képzésükben és a jövőbeli szakmájukban.