Mathematics, Physics, Informatics and Engineering Education

Vocational Teacher Training – Selection of Teaching Aids

Published:
June 30, 2023
Author
View
Keywords
License

Copyright (c) 2023 Rita Nagyné Kondor

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Selected Style: APA
Nagyné Kondor, R. (2023). Vocational Teacher Training – Selection of Teaching Aids. International Journal of Engineering and Management Sciences, 8(2), 89-96. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2023.2.10.
Abstract

Teacher Training Programmes provide teachers of Vocational Education and Training schools. Students require adequate educational tools they can get in order to improve their learning. They support interaction and give students an impulsive learning environment. This article deals with the prospective vocational teachers, selection and use of teaching aids after their practical pedagogical training in Vocational Education and Training schools.

References
  1. Középiskolában digitálisan: hogyan válasszunk eszközöket?, 2020. https://moderniskola.hu/2020/11/kozepiskolaban-digitalisan-hogyan-valasszunk-eszkozoket/ letöltve: 2023.02.08.
  2. Nagy S. (1993) Az oktatás folyamata, Budapest, Volos Bt. ISBN 963 04 3128 9
  3. Nagy-Kondor R. (2020) Mérnöktanár-képzés – Tanárjelöltek önértékelése, International Journal of Engineering and Management Sciences, pp. 1-11. DOI: 10.21791/IJEMS.2020.3.1
  4. Nagy-Kondor R. és Esmailnia S. (2022) Development of Spatial Ability Extra Tasks (SAET): Problem Solving with Spatial Intelligence, Quality & Quantity, pp. 1-18. DOI: 10.1007/s11135-021-01284-7
  5. Nagyné Kondor R. és Sipos D. (2020) Mérnöki és innovációs készségek fejlesztése, International Journal of Engineering and Management Sciences, 5(2), pp. 364-369. DOI: 10.21791/IJEMS.2020.2.42
  6. Nagy-Kondor R. és Szíki G. Á. (2013) Engineering Applications in the Teaching of Mathematics II, Debreceni Műszaki Közlemények, 1, pp. 57-60.
  7. Petriné Feyér J. (2003) ’Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei’, In: Falus, I.: Didaktika – Elméleti alapok a tanítás tanulásához, Budapest, Nemzeti tankönyvkiadó Rt. ISBN 963 19 4455 7.
  8. Szanyi G., Nagyné Kondor R. és Sipos D. (2019) Módszertani gyakorlatok a mérnökképzésben, DE MK, ISBN 978 963 490 103 7
  9. Szíki G. Á., Nagyné Kondor R. és Kézi C. (2017) Alkalmazásorientált matematikaoktatás a DE Műszaki Karán, International Journal of Engineering and Management Sciences, 2(2), pp. 36-42. DOI: 10.21791/IJEMS.2017.2.4
  10. Sánta Ferencné Hidvégi É. (2020) https://learningapps.org/13470042 letöltve: 2023.06.12.
Database Logos