Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • A Z generáció vezetőkkel szembeni elvárásai
    1-11
    Megtekintések száma:
    1490

    A különböző generációk elképzelései, elvárásai a munkaerőpiaccal, a munkahellyel és a vezetőkkel szemben számos ponton eltéréseket mutatnak. A tanulmányban egy szóasszociációs felmérés eredményét közöljük, melyet 2015-ben folytattuk le felsőoktatásban tanulók körében. A hallgatók feladata az volt, hogy írják le első gondolatukat, melyet fontosnak tartanak egy vezetővel szemben. A felmérésben összesen 391 hallgató vett részt. A hallgatók összesen 20 különböző tulajdonság-csoportot fogalmaztak meg, melyeket három fő csoportba lehet sorolni. A legtöbben a határozottságot, és az empátiát határozták meg, mint legfontosabb vezetővel szembeni elvárás. A válaszadók 3-8 %-a által meghatározott tulajdonságok képezik a második csoportot, és az 1-2% által említett tulajdonságok tartoznak a harmadik csoportba. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a határozott, magabiztos, tekintélyparancsoló tulajdonságok magasan a legfontosabbak a Z generáció számára.

  • Meggyhűtő konténerek lehetséges telepítési helyszíneinek kiválasztása és a telepítendő konténermennyiség becslése térinformatikai eszközökkel
    108-115
    Megtekintések száma:
    46

    Jelen tanulmány célja, hogy nyilvánosan elérhető adatok és meggyhűtő konténer specifikációja alapján javaslatot tegyünk telepítési helyszínek kiválasztására, valamint a lehetséges helyszíneken becslést végezzünk a telepítendő konténerek mennyiségére. A napjainkban eszkalálódó üzemanyagellátási- és üzemanyagár- szélsőségek különösen fontossá teszik egy ésszerű logisztikai részmegoldás kidolgozását a termelés, betakarítás, tárolás, feldolgozás, értékesítés összetett folyamatában. Egy olyan térinformatikai rendszer kidolgozására vállalkoztunk, amely gazdaságosan felépíthető és üzemeltethető, adatforrásai alkalmanként vagy akár rendszeres időközönként frissíthetők, alkalmas arra, hogy további leíró- vagy térbeli adatokkal más kimenetek állítson elő.

  • Vállalatértékelés egy nemzetközi számviteli környezetben működő társaságnál
    320-331
    Megtekintések száma:
    565

    Napjainkban a vállalat- és vagyonértékelés egyre nagyobb jelentőséggel bír. A vállalat értékének megállapítása kulcsfontosságú a menedzsment számára a megfelelő döntéshozatalhoz, emellett elengedhetetlen lépés a befektetni kívánt magánszemélyek és befektetők számára. Számos modell létezik, amelyek különböző módszereket alkalmazva végzik el a vállalatértékelést. Tanulmányunk során a McKinsey modell alapján végeztük el a vállalatértékelést egy nemzetközi számviteli környezetben működő vállalkozásnál. A tanulmányban McKinsey modell főbb tulajdonságai kerülnek bemutatásra, a modell felépítése, amely magába foglalja a lényegesebb lépéseket az értékelés elvégzése érdekében. Különös hangsúlyt fektettünk a szabad pénzáramlások kiszámítására, a jövőbeni mérlegek és eredménykimutatások előrejelzésére és a jövőbeni árbevétel alakulására, amely nagyban befolyásolja a jövőbeni beszámoló adatainak alakulását és ezáltal a vállalat értékét. A McKinsey modell egy diszkontált cash flow modell, ahol a vállalatértéke a belőle származó jövőbeni pénzáramlások jelenértékeként kerül meghatározásra.

Adatbázis logók