Keresés
Keresési eredmények
-
Egy matematika jegyzetről mérnökhallgatóknak
132-138Megtekintések száma:97Mennyire oktassuk a matematikát precízen? Milyen mértékű legyen az alkalmazás-orientáltság? Megkíséreljük megválaszolni e kérdéseket néhány illusztratív példával, melyeket a mérnökhallgatók oktatásánál motiválásként használhatunk. Egy elkészült jegyzetet mutatunk be, mely a Debreceni Egyetem Műszaki Karán folyó mérnökképzés során elsajátítandó, haladottabb matematikai kurzusok anyagába nyújt betekintést.
-
Egyetemi hallgatók tanulási szokásairól
1-9Megtekintések száma:52Vajon milyen elektronikusan elérhető tartalmakat preferálhatnak a hallgatók? Kérdőíves felmérést végeztünk, melyben rákérdeztünk az egyetemi hallgatók tanulási szokásaira: hol, hogyan, kivel, mikor, mennyit, honnan tanulnak? Használnak-e problémamegoldó szoftvereket? Tájékozódnunk kell róla, hiszen a tanulási szokások, stratégiák jelentősen megváltoztak az utóbbi években. A kérdőívre adott válaszokat figyelembe véve felhívjuk a figyelmet néhány oktatási színvonalat javító tevékenységre.
-
Geometriai transzformációk szerepe a függvényfogalom alakításának folyamatában
324-336Megtekintések száma:131A függvénytani ismeretek és a különböző geometriai transzformációk fontos szerepet töltenek be a műszaki tudományok területén. Minthogy a geometriai transzformációk is függvények, ún. geometriai függvények, ezért jelen tanulmányban egy lehetséges módját mutatjuk be annak, hogy a GeoGebra matematikai szoftverrel elkészített animációi a különböző geometriai transzformációknak hogyan alkalmazhatók a függvényfogalom alakítási folyamatában az általános, illetve középiskolás korosztályokban egyaránt.
-
Környezetismeret és geometria – készségfejlesztő foglalkozás középiskolások számára
112-121Megtekintések száma:91Az EFOP-3.6.1-16-2016-00022 00022 „Debrecen Venture Catapult Program” keretében szakkör jellegű rendezvényeket tartunk főként a középiskolás korosztálynak. Cél, hogy a diákok számára vonzóvá váljon a mérnöki pálya, másrészt játékos formában érzékeljék a precíz matematikai háttértudás fontosságát e területen. Számos példát mutatunk a hétköznapi életből másodrendű felületek megjelenésére. Manuális tevékenységgel és matematikai szoftvereket használva 3D animációk segítségével e matematikai témakör megismerésével fejleszthetjük a térérzékelést is. A foglalkozásokon például egyköpenyű hiperboloidot és hiperbolikus paraboloidot modellezünk.