Menedzsmenttudományok

A Z generáció felsőoktatással kapcsolatos motivációinak és elvárásainak vizsgálata

Megjelent:
2017-12-12
Szerzők
Megtekintés
Licenc

Copyright (c) 2017 by the authors

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Árváné Ványai, G., Katonáné Kovács, J., Popovics, P., & Gál, T. (2017). A Z generáció felsőoktatással kapcsolatos motivációinak és elvárásainak vizsgálata. International Journal of Engineering and Management Sciences, 2(4), 1-13. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2017.4.1.
Absztrakt

Jelenleg a középfokú intézményekben tanulók, akik az elkövetkezendő néhány évben válnak “vevőivé” a felsőoktatásnak, az úgynevezett Z generáció tagjai. A Z generáció az 1990-es évek elejétől a 2000-es évek végéig született és jelentősen különbözik az őt megelőző Y generáció tagjaitól. Nevezik őket a Megosztó Generációnak, de Digitális Generációnak is. Az ő generációjuknak teljesen mások a tanulási szokásai, a tanulással, tudással kapcsolatos elvárásai. Ez felveti a kérdést, hogy a hagyományos tanítási, oktatási  módszerek mennyire alkalmasak az ő fejlesztésükre, hatékony képzésükre. Jelen tanulmányban a szerzők kvalitatív módszerekkel vizsgálják a középfokú intézmények jelenleg 11. évfolyamos hallgatóit, általánosságban a felsőoktatással, kiemelten pedig az üzleti felsőoktatással szembeni elvárásaik tekintetében.

Adatbázis logók