Sportközgazdaságtan

Közösségi média marketing stratégia elemzése – különböző szinten versenyző kézilabda klubok vizsgálatán keresztül

Megjelent:
2023-06-30
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2023 Ákos Pethő, Christa Sára Pfau

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Pethő, Ákos, & Pfau, C. S. (2023). Közösségi média marketing stratégia elemzése – különböző szinten versenyző kézilabda klubok vizsgálatán keresztül. International Journal of Engineering and Management Sciences, 8(2), 39-53. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2023.2.5.
Beküldött 2022-11-10
Elfogadott 2023-06-20
Publikált 2023-06-30
Absztrakt

Magyarországon kiemelt figyelmet és támogatottságot élvez a kézilabda, ez nem csupán hazánkra, hanem Európára is igaz, valamint egyre nagyobb teret hódít magának világszerte is a sportág. Az elmúlt két évtized egyik legnagyobb újdonsága minden a közösségi média, ami megreformálta az információ átadással és a hagyományos marketing tevékenységgel kapcsolatos alap stratégiákat. Ezeken a platformokon gyökeresen változtak meg a tartalomgyártás folyamatai, amire minden sportklubnak érdemes figyelmet fordítania, hiszen jelentős előnyökhöz juthatnak mind gazdasági-, marketing-, közösségépítés terén egyaránt, ha képesek jól kommunikálni. Három egymástól eltérő szinten versenyző sportklub került összehasonlításra kvalitatív vizsgálat során a közösségi média marketing stratégia tevékenységüket tekintve, amelyek név szerint a PICK Szeged, a Balatonfüredi KSE – BFKA Balatonfüred és a DEAC kézilabda csapata. Ezen vizsgálati modellnek az alapkoncepciója arra épült fel, hogy a különböző szinteken, különböző sportszakmai célokért küzdő klubcsapatok online marketingkommunikációs tevékenysége miben tér el egymástól, valamint mik azok a fejlődési lehetőségek, szempontok, amivel lehető leghatékonyabban lehet érvényesülni a social média felületeken. A kézilabda klubcsapatok több kutatási kérdésben is egyetértettek, de felfedezhető volt jelentős különbség is egy-egy területen, amiben a közösségi médiáért felelős szakemberek nem értettek egyet, vagy más nézőpontot képviseltek. Eredményeimet tekintve megállapítható, hogy egy sikeres online marketing stratégia mögött mindig komoly előkészületi és tervező munka áll, valamint a tartalomgyártás diverzifikálása kulcsfontosságú a különböző felületeken, mert a platformok fogyasztói közössége is eltérő egymástól.

Hivatkozások
  1. Robins, S. J. (2012). The relationship between team identity and sports media consumption (Doctoral dissertation, University of Pretoria)
  2. Kovács K. (2016) Sport és inklúzió. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó
  3. Newman, T., Peck, J. F., Harris, C., Wilhide, B. (2017) Social Media in Sport Marketing. New York: Routledge
  4. Smith, A. C. T., Westerbeek, H. (2010): From enchancement to engagement: reflections ont he future of sport consumption. Sport in Society. Vol. 13. No. 2. pp.
  5. Thompson, - Ashleigh-Jane, - Andrew J. M., - Sarah, G. – Andrea N. E. (2014): „Examining the Development of Social Media Strategy for National Sport Organisation: A Case Study of Tennis New Zealand.” Journal of Applied Sport Management. Vol. 6. No. 2. pp. 42-63.
  6. Laczkó T., Rétsági E. (2015) A sport társadalmi aspektusai. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Kar kiadó
  7. Kaushik, A. (2013): See, Think, Do, Care Winning Combo: Content + Marketing + Measurement, In: Avinash Kaushik weboldala http://www.kaushik.net/avinash/seethink-do-care-win-content-marketing-measurement (letöltés 2022.04.01.)
  8. Tapscott, D. (2001): Digitális gyermekkor: az internetgeneráció felemelkedése, Kossuth Kiadó, Budapest, 9-13. o.
  9. Daoud, H. (2014): 8 Essential Elements of a Social Media Marketing Strategy, In: Social Media Examiner weboldal 2014.07.16. http://www.socialmediaexaminer.com/essential-elements-social-media-marketingstrategy (letöltés 2022.04.03.)
  10. Urban, J. (2016): Millenial Sports Fans Win: 3 Stats That Prove Sacial Sports Is Where The Game is. https://www.mediapost.com/publications/article/278343/millennial-sports-fans-win-3-stats-that-prove-soc.html (letöltve: 2022.03.08.)
  11. Tariq, M., Wahid, F. (2011): „Assessing Effectiveness of Social Media and Traditional Marketing Approaches in Terms of Cost and Target Segment Coverage”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(1), pp. 1049-1074.
  12. Babbie, E. R. (2020). The practice of social research. Cengage learning.
  13. Pethő, Á. (2022): Közösségi média és a kézilabda kapcsolata (Diplomadolgozat). Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  14. Balogh, R., Kardos, M. V., Bácsné Bába É. (2021): Az Y és Z generáció munkahelyválasztásának Szempontjai. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. 16 (1-2), pp. 59-67. https://doi.org/10.14232/jtgf.2021.1-2.59-67
  15. Eszes István (2012): Digitális gazdaság, Nemzeti Tankönyvkiadó
  16. pickhandball.hu. (2022): Klub története. https://www.pickhandball.hu/klub-tortenete (letöltve: 2022.04.02.)
  17. balatonfuredikc.hu. (2021): Klubtörténet. http://www.balatonfuredikc.hu/klubtortenet.php (letöltve: 2022.04.06.)
  18. bfakademia.hu. (2020): Bemutatkozás. https://bfakademia.hu/akademia/bemutatkozas (letöltve: 2022.04.06.)
  19. kezilabda.deac.hu. (2022): Információk. https://kezilabda.deac.hu/informaciok (letöltve: 2022.04.06.)
Adatbázis logók