Közösségi média marketing stratégia elemzése – különböző szinten versenyző kézilabda klubok vizsgálatán keresztül
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2023 Ákos Pethő, Christa Sára Pfau
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Elfogadott 2023-06-20
Publikált 2023-06-30
Absztrakt
Magyarországon kiemelt figyelmet és támogatottságot élvez a kézilabda, ez nem csupán hazánkra, hanem Európára is igaz, valamint egyre nagyobb teret hódít magának világszerte is a sportág. Az elmúlt két évtized egyik legnagyobb újdonsága minden a közösségi média, ami megreformálta az információ átadással és a hagyományos marketing tevékenységgel kapcsolatos alap stratégiákat. Ezeken a platformokon gyökeresen változtak meg a tartalomgyártás folyamatai, amire minden sportklubnak érdemes figyelmet fordítania, hiszen jelentős előnyökhöz juthatnak mind gazdasági-, marketing-, közösségépítés terén egyaránt, ha képesek jól kommunikálni. Három egymástól eltérő szinten versenyző sportklub került összehasonlításra kvalitatív vizsgálat során a közösségi média marketing stratégia tevékenységüket tekintve, amelyek név szerint a PICK Szeged, a Balatonfüredi KSE – BFKA Balatonfüred és a DEAC kézilabda csapata. Ezen vizsgálati modellnek az alapkoncepciója arra épült fel, hogy a különböző szinteken, különböző sportszakmai célokért küzdő klubcsapatok online marketingkommunikációs tevékenysége miben tér el egymástól, valamint mik azok a fejlődési lehetőségek, szempontok, amivel lehető leghatékonyabban lehet érvényesülni a social média felületeken. A kézilabda klubcsapatok több kutatási kérdésben is egyetértettek, de felfedezhető volt jelentős különbség is egy-egy területen, amiben a közösségi médiáért felelős szakemberek nem értettek egyet, vagy más nézőpontot képviseltek. Eredményeimet tekintve megállapítható, hogy egy sikeres online marketing stratégia mögött mindig komoly előkészületi és tervező munka áll, valamint a tartalomgyártás diverzifikálása kulcsfontosságú a különböző felületeken, mert a platformok fogyasztói közössége is eltérő egymástól.
Hivatkozások
- Robins, S. J. (2012). The relationship between team identity and sports media consumption (Doctoral dissertation, University of Pretoria)
- Kovács K. (2016) Sport és inklúzió. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó
- Newman, T., Peck, J. F., Harris, C., Wilhide, B. (2017) Social Media in Sport Marketing. New York: Routledge
- Smith, A. C. T., Westerbeek, H. (2010): From enchancement to engagement: reflections ont he future of sport consumption. Sport in Society. Vol. 13. No. 2. pp.
- Thompson, - Ashleigh-Jane, - Andrew J. M., - Sarah, G. – Andrea N. E. (2014): „Examining the Development of Social Media Strategy for National Sport Organisation: A Case Study of Tennis New Zealand.” Journal of Applied Sport Management. Vol. 6. No. 2. pp. 42-63.
- Laczkó T., Rétsági E. (2015) A sport társadalmi aspektusai. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Kar kiadó
- Kaushik, A. (2013): See, Think, Do, Care Winning Combo: Content + Marketing + Measurement, In: Avinash Kaushik weboldala http://www.kaushik.net/avinash/seethink-do-care-win-content-marketing-measurement (letöltés 2022.04.01.)
- Tapscott, D. (2001): Digitális gyermekkor: az internetgeneráció felemelkedése, Kossuth Kiadó, Budapest, 9-13. o.
- Daoud, H. (2014): 8 Essential Elements of a Social Media Marketing Strategy, In: Social Media Examiner weboldal 2014.07.16. http://www.socialmediaexaminer.com/essential-elements-social-media-marketingstrategy (letöltés 2022.04.03.)
- Urban, J. (2016): Millenial Sports Fans Win: 3 Stats That Prove Sacial Sports Is Where The Game is. https://www.mediapost.com/publications/article/278343/millennial-sports-fans-win-3-stats-that-prove-soc.html (letöltve: 2022.03.08.)
- Tariq, M., Wahid, F. (2011): „Assessing Effectiveness of Social Media and Traditional Marketing Approaches in Terms of Cost and Target Segment Coverage”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(1), pp. 1049-1074.
- Babbie, E. R. (2020). The practice of social research. Cengage learning.
- Pethő, Á. (2022): Közösségi média és a kézilabda kapcsolata (Diplomadolgozat). Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
- Balogh, R., Kardos, M. V., Bácsné Bába É. (2021): Az Y és Z generáció munkahelyválasztásának Szempontjai. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. 16 (1-2), pp. 59-67. https://doi.org/10.14232/jtgf.2021.1-2.59-67
- Eszes István (2012): Digitális gazdaság, Nemzeti Tankönyvkiadó
- pickhandball.hu. (2022): Klub története. https://www.pickhandball.hu/klub-tortenete (letöltve: 2022.04.02.)
- balatonfuredikc.hu. (2021): Klubtörténet. http://www.balatonfuredikc.hu/klubtortenet.php (letöltve: 2022.04.06.)
- bfakademia.hu. (2020): Bemutatkozás. https://bfakademia.hu/akademia/bemutatkozas (letöltve: 2022.04.06.)
- kezilabda.deac.hu. (2022): Információk. https://kezilabda.deac.hu/informaciok (letöltve: 2022.04.06.)