Menedzsmenttudományok

A duális képzés bevezetésének nemzetközi tapasztalatai néhány ország példáján keresztül

Megjelent:
2022-04-08
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Katalin Toth

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Toth, K. (2022). A duális képzés bevezetésének nemzetközi tapasztalatai néhány ország példáján keresztül. International Journal of Engineering and Management Sciences, 7(1). https://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.1.7.
Beküldött 2022-01-16
Elfogadott 2022-03-16
Publikált 2022-04-08
Absztrakt

Magyarországon 2015-ben bevezetésre került a duális képzés.  A duális képzés a munkaerőpiac igényeire adott válasz, mely bevezetése óta egyre népszerűbb. A duális képzés nemzetközi szinten is egyre jelentősebb szerepet tölt be a felsőoktatásban, segítve az oktatás, az átadott tudásanyag modernizálását és előmozdítva a vállalatok és az egyetemek kapcsolatának erősödését. A cikk célja, hogy bemutassa a duális képzés rendszerét és az eltelt időszakban összegyűjtött nemzetközi tapasztalatokat. a témában fellelhető szakirodalomra támaszkodva.

Hivatkozások
  1. Ahmad, B. O. (2005). The national dual training system: An alternative mode of training for producing k-workers in Malaysia? In Human Resource Development: Practices and Directions for a Developed, Malaysia. Universiti Putra Malaysia Press, pp. 3-8.
  2. Artamonova, Marina; Litvinova, Elena; Buhteeva Yulia; Chernuha, Irina; Vasilievich, Natalia (2019). Implementation of Educational Process by Means of Project-Based and Dual Training. Conference: Proceedings of the 2nd International Conference on Education Science and Social Development (ESSD 2019)
  3. Asnul, D., & Salina, M. (2017). Government-link companies in the national dual training system programme: An analysis of perception, factors constraints, and resolution. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 102, pp.301-305. DOI: https://doi.org/10.2991/ictvt-17.2017.51
  4. Berács József (2017): A duális képzés modelljei, hazai helyzete pp. 46-51. In: Temesiné Németh Éva (szerk.) Magyar felsőoktatás 2016 Stratégiai helyzete. http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2827/1/Magyar_Felsooktatas_2016.pdf [Letöltve: 2021.04.20]
  5. Dernbach A. (2020) Philippine Experience in Dual Training System. In: Panth B., Maclean R. (eds) Anticipating and Preparing for Emerging Skills and Jobs. Education in the Asia-Pacific Region: Issues, Concerns and Prospects, vol 55. Springer, Singapore. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-15-7018-6_13
  6. Fenyves, Veronika ; Dajnoki, Krisztina ; Dékán, Tamásné Orbán Ildikó ; Harangi-Rákos, Mónika: Gyakorlatorientált képzések megítélése a vállalati szférában. [Practice orient edtraining from the business sphere’s aspect]. ACTA MEDICINAE ET SOCIOLOGICA 11 : 31 pp. 164-183. , 20 p. (2020)
  7. Listvin, Alexander A.(2016): Dual Training in Russia: from the concept to practice. Образование и наука. 2016. № 3 (132) pp.44-56 DOI: 10.17853/1994-5639-2016-3-44-56
  8. Moodie, Gavin (2009). Australia: The emergence of dual sector universities. In Challenging Boundaries.Managing the Integration of Post-Secondary Education Routledge, New York, United States, pp. 59-76. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203885147-5
  9. Palkovics László (2016): Duális képzés Európában és Magyarországon. https://docplayer.hu/21570374- A-dualis-kepzes-bevezetese-a-felsooktatasban-dr-palkovics-laszlo-felsooktatasert-felelosallamtitkar.html [Letöltve: 2021.04.20]
  10. Poór József – Zsigri Ferenc – Sós Tamás (2019): A német minta és a hazai gyakorlat a felsőoktatási duális képzési területen. Munkaügyi Szemle 62. évf. (2019) 6. szám pp. 41-54
  11. Šćepanović, Vera – Artiles, Antonio Martín (2020): Dual training in Europe: a policy fad or a policy turn? Transfer 2020, Vol. 26(1) pp. 15–26 DOI: https://doi.org/10.1177/1024258919898317
  12. Wołodźko, Elżbieta, Grochalska, Monika & Wasilewska, Emilia (2021) The advantages and disadvantages of Polish dual vocational education from the perspective of students, school representatives and employers, Journal of Vocational Education & Training, DOI: 10.1080/13636820.2021.1989619
  13. A Felsőfokú Duális Képzés Fehér Könyve (2019).
  14. https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/felsooktatas/dualis_kepzes/Dualis_Kepzes_Feher_Konyve.pdf [Letöltve: 2021.03.16]
  15. Ausztrál duális képzések honlapja - https://www.aapathways.com.au/
  16. [Letöltve: 2021.03.04.]
  17. Nemzeti Duális Képzési Rendszer – Malajzia
  18. https://www.dsd.gov.my/index.php/en/service/national-dual-training-system [Letöltve: 2021. 09.04.]
  19. Duális Képzés Ausztriában - https://www.dualstudieren.at/ [Letöltve: 2021.09.04]
  20. https://entrant.eu/en/dualna-osvita-v-polshhi-shho-tse-take/ [Letöltve: 2021.09.10]
  21. 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról [Letöltve: 2021. 03.04.]
Adatbázis logók