Évf. 4 szám 4 (2019)

Menedzsmenttudományok

E-sportra vonatkozó motivációs vizsgálatok egyetemisták körében

Megjelent december 12, 2019
Szerzők
Tóthné Kovács Enikő
Debreceni Egyetem, Műszaki Kar
, T. Kiss Judit
Debreceni Egyetem, Műszaki Kar, Műszaki Menedzsment és Vállalkozási Tanszék
Megtekintés
Kulcsszavak
belső motiváció e-sport külső motiváció H-SMS2 kérdőív
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Tóthné Kovács, E., & T. Kiss, J. (2019). E-sportra vonatkozó motivációs vizsgálatok egyetemisták körében. International Journal of Engineering and Management Sciences, 4(4), 389–398. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2019.4.44.

Kutatásunk alapját az e-sport népszerűsödése, és annak jelentős ütemben történő fejlődése adta. Hasonlóan sok más sporthoz viszonyítva az e-sport nem csupán sportjátéknak tekinthető, hiszen dinamikusan fejlődő üzletág is egyben, amelyben szereplő érintettek piaci sikeressége nagymértékben függ attól, hogy képesek-e felismerni és megismerni az érintettek, azaz a sportolók, a közönség és a sportklubok igényeit. Kutatásunk során arra a kérdésre keressük a választ, hogy jellemezhető az egyetemisták e-sporthoz való hozzáállása, valamint mi motiválja őket, hogy minél több időt töltsenek az e-sporttal. Többek között arra a megállapításra jutottunk, hogy a hallgatók belsőleg motiváltak, a saját örömszerzés, a saját maguknak való megfelelés mellett, nagyon fontos a tapasztalatszerzés, valamint, hogy magukat folyamatosan fejlesszék, minél több új technikát, módszert tanuljanak meg az adott e-sportjátékkal kapcsolatban.