Évf. 4 szám 3 (2019)

Menedzsmenttudományok

A konfliktuspotenciálok elemzésének jelentősége a marketing és az értékesítés integrációjában

Megjelent szeptember 9, 2019
Szerzők
Hetényi Gábor
Debreceni Egyetem, Gazdasagtudományi Kar, Ihrig Károly Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola
, Lengyel Attila
Debreceni Egyetem, Szolnok Campus
, Szilasi Magdolna
Debreceni Egyetem, Egészségtudományi Doktori Iskola
Megtekintés
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Hetényi, G., Lengyel, A., & Szilasi, M. (2019). A konfliktuspotenciálok elemzésének jelentősége a marketing és az értékesítés integrációjában. International Journal of Engineering and Management Sciences, 4(3), 41–59. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2019.3.5.

Kutatásunkban azt vizsgáljuk, hogy melyek azok a kritikus kapcsolódási pontok a marketing és az értékesítési osztály között, melyek megfelelő fejlesztése a produktív együttműködés megvalósításához szükségesek. A két osztály közötti kapcsolatra leginkább a kofliktusokkal terhelt interdependencia jellemző. Az egyeztetési folyamatok javítása egy stratégiailag fontos feladat, hiszen ennek kritikus szerepe van a piacon való helytálláson. A közös munka hatásossága és minősége egy döntő faktor, amely a személyes és a szervezeti faktorok, valamint az információs hiányok és a konfliktusok által negatívan befolyásolt. Nemcsak a kapcsolódási pontok menedzsmentjének legfontosabb faktorai, hanem az elősegítő lépések is identifikálásra kerültek, melyek magukba foglalják a stratégiai és az organizációs feladatköröket is. Empirikus kutatási eredményeink alapján megállapítható, hogy a rendszeres információcsere, a több közös és interdiszciplináris meeting, a tisztán kommunikált és élt vállalati vízió pozitív módon járul hozzá a marketing és az értékesítési osztály koordinációjához és integrációjához. Így tehát a menedzsmentnek feladata egy vállalati vízió, mint átfogó és mindenki számára tisztán kommunikált vezetési kultúra megteremtése és ezáltal a munkavállaló hovatartozásérzésének erősítése. A vezetési kultúra elemei közül is a legfontosabb szerepe a koordinációnak és a közös stratégiai rendszer kialakításának van. Mindezek alapján elmondható, hogy a munkáltató számára fontos vállalati profit nagymértékben függ ezen osztályok integrálásának sikerességégétől, mely a fent említett tényezők megfelelő alkalmazásával elérhetővé válhat.